maandag 18 december 2017

Op naar de Kerst!

Goh, wel zo prettig: ik lig op schema met de kerst. Meestal loop ik te rennen en te vliegen, maar dit jaar (nog) niet. De boom staat. Heeft wel drie dagen geduurd, maar dat geeft niet. De kaarten zijn op de bus. Ik heb al het merendeel in huis voor de kerstdagen. Heb zelfs al een heuse ijstaart gemaakt, de Winter Bombe van Jamie Oliver. Was leuk om te doen. Ik hoop dat hij eruit komt te zien zoals op het plaatje, maar dat zal wel weer niet. :-)

Vrijdagmiddag was ik en nog een paar vriendinnen door Patricia uitgenodigd voor een lunch bij de Gouden Leeuw. Nog ter ere van onze hulp bij het opknappen van haar huis. Prima, hoor, zo'n lunchbuffet bij van der Valk. We hebben het ons weer lekker laten smaken. Bedankt, Patries!
Na afloop ben ik nog even naar de van der Valk Versmarkt geweest. Was er nog nooit geweest, maar wel voor herhaling vatbaar. Zag er goed uit!

Zaterdagavond vierde mijn kleine nichtje Joséphine haar 9e verjaardag. Het werd een echt Rock 'n' Roll feestje. Ze kreeg dan ook een heuse gitaar voor haar verjaardag. Neef Thierry gaf natuurlijk zelf ook nog een paar gitaarsolootjes weg. De kamer was versierd met zilver en zwart. Er hingen hier en daar ook wat oude lp's van mijn zus. Op haar taart stonden kaarsjes met gekleurde vlammetjes. Grappig, ik wist niet dat ze die ook als taartkaarsjes verkochten. En het vuurwerkdingetje op de taart was in de vorm van een 9.

Zondag was de finale van de korenwedstrijd. Helaas heeft Inspirited (net) niet gewonnen....Volgende keer beter.
En gisteren voelde mijn moeder zich al niet zo lekker. Nu ligt ze met griep op de bank te hoesten. Heb haar net maar een hoest/keel drankje gebracht. Ik hoop dat het niet weer in een longontsteking eindigt.... :-/ EN dat ze met de kerst weer wat beter is.
En vandaag is het ook nog feest: schoonzoon Alex is jarig! Gefeliciteerd, jongeman. Dalijk daar maar eens een stuk taart eten en kijken wat de pot schaft.....
Ik wens iedereen alvast hele fijne kerstdagen toe. Maak er wat van! Veel plezier!

Geen opmerkingen: