woensdag 7 augustus 2019

Het kan verkeren in het leven...

Het leven kan behoorlijk grillig zijn. Neem nou de broer van mijn zwager Nico. Een tijdje geleden lag Jan nog op de intensive care en leek het erop dat hij het niet zou halen. Knapte toch weer op. En hij had er ook weer helemaal zin in. Mijn zus en zwager waren nog op visite geweest. Nico had nog wat klusjes in Jan's huis gedaan waar hij blij mee was. Achteraf gelukkig dat Nico dat nog heeft kunnen doen. Want een paar dagen later is hij niet meer wakker geworden. Zomaar ineens! Daar schrik je van. Dat verwacht je niet.
Gisteren was de begrafenis. Er werden lieve brieven voorgelezen. Foto's van vroeger geprojecteerd. Soul muziek gedraaid. Een erehaag gevormd. Daarna werd hij bijgezet in het graf van zijn ouders. Nico is nu als enige nog van zijn ouderlijke gezin over. De moeilijkste tijd gaat nu nog komen. Voor hem en voor de verdere familie.
Het leven kan zo vluchtig zijn, hè? En hoe ouder we worden hoe vaker we ermee geconfronteerd worden. Het leven...en de dood.

Moederlief heeft inmiddels het ruime sop gekozen. Vanmiddag is hun cruiseschip vanuit IJmuiden vertrokken. Op weg naar het hoge noorden, Noorwegen. Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden. De fjorden moeten ontiegelijk mooi zijn. Mijn zus en ik hebben beiden 'live' de afvaart gevolgd via twee webcams van IJmuiden-haven.
Kanonnen, wat een knoert van een schip! Lijkt me dat je daarin nog wel eens verdwalen kan.
Ze hebben een buitenhut met balkon. Mijn moeder denkt dat ze daar in het zonnetje kan zitten. Ik hoop het voor haar! Ik denk zelf eerder dat ze uit haar hemdje zal waaien. Ik heb voordat ze door Nico weggebracht zouden worden nog maar even twee regenponcho's afgeleverd. Weegt niks, altijd makkelijk voor in je tas. Beter mee verlegen dan om verlegen, toch? Je weet maar nooit of ze ten tijde van een of andere excursie een plensbui over zich heen krijgen. Je gaat toch richting het noorden, niet naar het zonnige zuiden. Maar misschien heb ik het mis en hebben ze de volle trip schitterend warm weer met een lading zon.


Bovenstaand weer eens een scrapje van achternichtje Lorelai. Zo'n leuke foto. Precies zoals ze is. Een lekker wijfie. Vol levenslust! Heerlijk!

Geen opmerkingen: