donderdag 29 augustus 2019

Terug van Yorkshire....

Mijn dagen bij Suzanne in Yorkshire zitten er ook weer op. En wat een fijne dagen waren het!
Toen ik aankwam was het nog een beetje frips en bewolkt. Een mooie dag om te winkelen. Zeker omdat Suzanne een jurk nodig had voor een aankomende trouwerij. We gingen daarvoor naar een enórm winkelcentrum 'Meadowhall' bij Sheffield. Winkel in, winkel uit. Niet geslaagd, helaas. Na wat boodschappen gedaan te hebben bij Tesco's in York (ik had voor mezelf een lijstje gemaakt) hebben we thuis gegeten.
De volgende dag gingen we terug naar York en is Suzanne alsnog geslaagd voor een jurk die ze al op het oog had. Precies in haar favoriete kleur blauw met wit. York is echt een leuke stad. Daar kun je wel wat uurtjes vertoeven. Wij niet...we hadden andere plannen! The Breezy Knees Gardens stond op het programma. Eerst natuuurlijk weer koffie gedronken met iets lekkers erbij. Het zal eens niet... ;-)
Erg mooie tuin. Heerlijk om te wandelen. Rustig ook. Het weer speelde ook mee. Zonnetje en niet te warm.
's Avonds zijn we naar de beste pub in North Yorkshire geweest, The Carpenter's Arms in Felixkirk, Oh, die weg ernaartoe... Ik zat op het puntje van mijn stoel met de billen geknepen. Een bochtig weggetje waar maar één auto tegelijk kon rijden. Niet aan mij besteedt, maar Suzanne vindt dat juist leuk. Lekker gegeten, dat wel. Dat maakte het weer goed!


De volgende dag zijn we naar het Sculpture Park gegaan, ook in de omgeving van York. En ja, eerst koffie met taart uiteraard. Zonder dàt kunnen we niet lopen. Het is een heel groot park met echt enorme beelden.  Sommige beelden zijn daar permanent, andere staan er tijdelijk. De een wat mooier dan de ander. Ik hou niet zo van abstract. Het moet wel wat voorstellen...
Op de terugweg hebben we, denk ik, nog wat boodschappen gedaan. Ik weet het niet meer zo precies. Maar vast wel, want mijn koffer was flink gevuld toen ik weer thuiskwam. (thee, prawn cocktail chips, Camps koffie-essence, orange-cranberry koekjes, lemon koekjes, chutneys, indiaas kruidenspul, dressings, relishes. Ahh, lekker, hoor!

Het weer bleef mooi, dus de volgende ochtend vroeg zijn we richting de kust gegaan, Flamborough Head/ North Landing. Het was Bank Holiday in Engeland, dus druk druk druk. Wij kwamen al vroeg aan dus we hadden nog een parkeerplekje. Er werd geadverteerd met boot tripjes. Dat leek ons wel wat. Het vissersbootje lag al te wachten maar de kapitein was nog niet gearriveerd. We hebben in het zonnetje op hem gewacht. Helaas was het niet de kapitein die ik voor ogen had, met zo'n wit pak met koperen knopen en zo'n kapiteinspet op. Nee, dit was een wat norse man, met een norse zoon en een norsige vrouw die de kaartjes verkocht. Ze hadden er allemaal echt zin in! NOT! :-)
En dan moesten wij, als ouwe taarten, nog over een piepklein loopplankje aan boord zien te komen. Oh, gottegot. Het tochtje was leuk. Mooie uitzichten over de krijtkust. Een grot ingevaren. Vogels gezien. En toen de boot weer af. probleempje! Suzanne eerst. Met hulp van twee man. Toen ik... Oh, no, not another one..... hoorde ik hem zeggen, met een zucht. :-)
Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt OP de kliffen. Zo mooi. Wel warm nu. Zon op de bol.
De maaltijd hebben we gebruikt in The Coachmann Inn in Snainton. Voor een prikkie hebben we daar ons bord vol kunnen scheppen bij de carvery. Prima eten! En lekker nog even in het zonnetje gezeten in de tuin. Daarna op huis aan, maar nog wel even over de hei. Daar hou ik zo van, van hei. Genoten.
De laatste dag.... het plan was om naar Bolton Abbey te gaan. Prima. Zonnetje scheen, temperatuur liep al aardig op. Rijden, rijden. Zon weg. Zo de mist in! En geen klein beetje mist. MIST! We zagen de temperatuur zakken van 21 naar 18 naar 17 naar 16. Oeps. Wat nu? Het zag er ook niet naar uit dat het binnen no time op zou klaren, dus zijn we maar naar Ilkley gegaan. Ook weer een erg leuk plaatsje waar we al vaker geweest zijn. Koffie gedronken... gewinkeld.... en in de rij gaan staan bij
Bettys, DE bekendste tearoom van Yorkshire. Ik vind het altijd weer een beleving. Lekkere gerechten, mooi opgediend. Leuke theeserviezen. Je gaat er bijna met je pinkje omhoog van je thee nippen. Bijna, hoor.
Na de lunch nog een beetje gewinkeld en daarna een wandeling op Ilkley Moor gemaakt. Nog even  het Yorkshirese landschap op me in laten werken en met pijn in het hart weer afscheid genomen van Suzanne op Leeds Bradford. Lief en leed gedeeld. Het waren fijne dagen! Thank you, Suzanne! Miss you! x

Filmpje!

Geen opmerkingen: