woensdag 16 oktober 2019

Enjoy the Oldies...jubileumconcert

En ja, hoor. Eindelijk was het afgelopen zondag zo ver: Enjoy's 30-jarig jubileum concert!
Om 10.30 werden we geacht aanwezig te zijn op locatie. Voor dit concert was de theaterzaal van het CKC afgehuurd. Er werd heel wat naar binnen gesleept. Kleding, stoelen, tafeltjes en zelfs een heuse staande schemerlamp uit de jaren 60. Dat was ook ons thema voor het eerste gedeelte van het concert: muziek uit de sixties.
We zijn de dag begonnen met het nog eens doorlopen van de choreografie. Wie staat waar en wanneer. Marja, een koorlid die het allemaal uitgedacht had, heeft haar handen vol gehad aan ons. Het viel niet mee om alle neuzen op het goede moment dezelfde kant op te krijgen. De jongen van de techniek kreeg zo ook de kans om het geheel goed uit te lichten. Toen onze dirigent aanwezig was hebben we met hem ook nog het nodige geoefend. Noten, teksten, choreografie. Er komt behoorlijk wat kijken bij zo'n concert. En we beginnen ook nog allemaal dames 'op leeftijd' te worden... het wordt wat moeilijker om alles te onthouden, zeg maar. :-) God zij dank hing er steeds een lijst met de volgorde en opstelling aan de vleugel! Onze 'hou vast'!
De achtergronden bij de gezongen nummers zijn gemaakt door Ine. En wat heeft zij dat prachtig gedaan! Ook daar zijn heel wat weken,dagen, uren tijd in gaan zitten. Top!
We waren er klaar voor. We hadden onze sixties outfitjes aan. Het publiek zat klaar. Het kon beginnen. Spannend!
We trapten af met California Dreamin' . Een vrolijk nummertje van de Mama's & the Papa's. Daarna Ruby Tuesday, (Rolling Stones), Daydream Believer (Monkees) en Goodbye (Mary Hopkin). Twee nummers van de Beatles, Yesterday en (niet mijn favoriet) She's Leaving Home. Van de Beach Boys zongen we de mooie nummers In My Room, God Only Knows en Break Away. Heerlijk!
Om onze keeltjes te ontlasten kregen we nu een intermezzo van de dames van Wij van Fleur. Ik heb er niets van meegekregen, maar ik hoorde van het publiek dat het helaas niet te verstaan was op de bovenste rijen van de zaal. Jammer.
Wij waren weer aan de beurt. Een blokje met Songfestival nummers. Puppet on a String (Sandy Shaw), Knock Knock Who's There (Mary Hopkin) (met ook weer leuke achtergrondentertainment van Ine erbij), Beg Steal and Borrow (The New Seekers), en de nummers Love of my Life en Somebody To Love van Queen. Oh oh, dat laatste nummer! Dat kunnen we veeel beter zingen als dat we nu gedaan hebben. Nu klonk het erg onzeker. Kwam ook door de choreografie. Ik had er moeite mee. Op bepaalde plekken, bij Find Me Somebody To Love, moesten we een stap naar voren doen. Dan denk je al: met welk been, en wanneer. En onze Find me's veranderen halverwege ook nog eens van ritme. Dus je staat te tellen, te denken, te peinzen. Pffff. Niet ons beste nummertje van het concert. :-)
Gelukkig, pauze! Omkleden in de koorkleding, even lekker wat drinken. Even horen wat het publiek er van vindt... (positieve reacties)
Het tweede gedeelte.... Pastorale van Ramses Shaffy/Liesbeth List. Weer met een, oh zo mooie, achtergrondfilm van Ine! Daarna het ingetogen 'Mag ik dan bij Jou' van Claudia de Breij. (vond het publiek erg mooi)
Het blok van Musical en Film was aan de beurt.
Uit de Westside Story zongen we America en Tonight. De battle tussen de Sharks en de Jets. My favorite Things (zeker niet de mijne!) en Do Re Mi uit de Sound of Music stond ook op het repertoire. Hmmm. Bwlaah.
Het prachtige 'I Know Him So well (uit Chess), I dreamed a Dream (uit Les Miserables) en Sun and Moon (uit Miss Saigon) kan ik dan wel weer waarderen. Terwijl Walking in the Air (uit The Snowman) zelfs mijn favoriete nummer één is.
We eindigden met nog twee bijzondere nummers. Een nummer uit Estland, Muusika, (Pärt Uusberg) en het Adagio van Mozart. Van Pärt Uusberg zou ik graag nog wel iets willen zingen, Othul ofzo. Apart, maar mooi!
En, samen met het publiek, eindigden we met Thank You For the Music van Abba.
Het was weer leuk. Ik was na afloop wel helemaal kapot. Jemig, wat was ik moe. Zal ook wel aan mijn leeftijd liggen.... Over tot de orde van de dag.
Hier staan de meeste filmpjes die Jan en zwager Nico voor me hebben opgenomen. Wist ik niet! Ik had niks gevraagd want ik had gehoord dat het concert opgenomen zou gaan worden. Toch een leuke verrassing want zo konden we als koor zien en horen hoe het gegaan is. Dat weet je niet als je ertussen staat....Ik had zelf nergens meer plek om ze online te zetten. Fijn dat Manon nog een plekje op Flickr had. Bedankt, Manon!

Geen opmerkingen: