maandag 18 mei 2020

Weer een afscheid, maar nu gaat de vlag uit!

Weer een afscheid... maar deze keer een heel aangename! EINDELIJK, ja, e.i.n.d.e.l.i.j.k. heeft het Jan betaamd om onze oudste auto richting de sloop te sturen. Jemig, wat heeft dat lang geduurd, zeg. Ik wilde hem al jaren kwijt. Zo'n oud Opeltje, nog zonder stuurbekrachting ook. De bekleding van het dak hing al een tijd los, waardoor je niet meer in je achteruitkijkspiegel kon kijken. Weg uitzicht. Dat wilde Jan nog 'een keer' plakken. Maar een keertje werd ik verzocht om hem even te verzetten, zodat de gemeente even de heg kon snoeien. Ik zag niks! Zo kun je natuurlijk niet rijden. Dus ik heb een schaar gepakt en ik heb de hele dakbedekking eruit geknipt. Dahag, Jan, jij met je geplak...
Verder begon hij nu toch wel erg te roesten overal. En ook de waterpomp stond op springen. Ja, daar wil je toch niet meer in rijden? Gewoon gevaarlijk. Hij heeft maanden ongebruikt op het parkeerterrein stof staan vergaren. Er groeide zelfs weer onkruid onder de auto! Jan heeft echt nog op het punt gestaan om hem toch nog te laten repareren. Ik snap dat niet. Een auto uit 1993. Daar ga je geen geld meer instoppen. En wat moeten we met drie auto's?? Weg ermee! Nu! Hij heeft zijn geld nu wel opgebracht, dacht ik zo.
En zo kwam de firma Smit zaterdag langs om het stuk schroot op te halen. Zo knap, hè? Om met een vrachtwagen met dubbele laadvloeren achteruit ons parkeerterrein op te kunnen manoeuvreren. Ik doe het hem niet na. Vakmanschap noem ik dat. De Opel startte niet meer, dus hij heeft hem achteruit geduwd en met een lier de laadbak op getrokken. Het enige wat ze er nog van gaan gebruiken is de katalysator, zei ie. Doei, auto. Toch nog 100 euro voor gehad. Beter geld ervoor krijgen dan er geld insteken..... Ook weer gebeurd. Nu die andere oude Opel uit 1997 nog.... Rijdt nog prima! Wie biedt?? Volgende missie ;-)

En omdat het toch 'feest' was heb ik 's middags nog een rabarber/dadeltaart gebakken. 's Avonds kwamen Mariska en Alex langs om weer een kistje tomaten, komkommers, verse kruiden en nog wat Cipresplanten te brengen. Komen ook weer van de heer en mevrouw Via Via af. Mijn dank daarvoor! :-) Ik ga er weer mee aan de slag....

Gisteren zijn Jan en ik weer aan de wandel geweest. Nu op een stukje aan het Noord-Aa waar we nog nooit waren geweest. Lekker rustig. De volgende keer nemen we maar een picknick mandje mee.
Ons beider Valencia tripje (Jan zou eind mei met zijn werk gaan en ik 7 juni met Mariska) is inmiddels officieel geannuleerd. En net op tijd, want ik zou gister de volle mep hebben moeten betalen. (Ik had nog niks betaald, behalve de stoelen en de koffers in het vliegtuig) Dat bedrag krijgen we deze maand nog terug. En niet als voucher, las ik. Nou mooi. Ook weer opgelost.
Plannen voor een nieuwe vakantie maken we nog maar niet. Ik vind die anderhalve meter regel helemaal niks. Dat gaat niet werken als iedereen weer uit zijn holletje komt. En ook het reserveren van restaurants en zo lijkt me niks. Zeker op vakantie niet. En eten van een buffet is al helemaal niet aan de orde.... Neuh, we zitten dit jaar wel uit. Tenzij er over een paar maanden ineens helemaal geen restricties meer zijn. We zien wel.....

Geen opmerkingen: