woensdag 29 juli 2020

Baba Ganoush....

Ik heb vorige week woensdag ook nog even mijn verjaardag voor het scratch-clubje gevierd. Met z’n zevenen in de tuin, met nèt genoeg afstand van elkaar. Poeh, wel krap. Het liefst had ik met ze geskottelbraaid, maar daar was echt geen plek voor. Nou ja, dan maar ander voer. Ik had van te voren al medegedeeld dat ik Baba Ganoush op ze uit wilde proberen. Ik had het zelf nog nooit gegeten. Maar jakkie, ik vond het echt niet lekker. Niemand eigenlijk. Zelfs Jan niet! Terwijl ik toch helemaal het recept had gevolgd. De kleur stond me niet aan, de smaak niet. Alleen de naam is leuk! Maar Baba Ganoush gaat van mijn lijstje. Die heeft het niet gered.

Wat ik dan weer wèl lekker vond: Gelaarsde Kat dip. Pas nog gedipt op de verjaardag van Lorelai en nu maar zelf gemaakt. Pizzadeeghapjes met pesto, tomaatjes en geitenkaas ook. (Misschien de volgende keer gewoon bladerdeeg gebruiken, notitie aan mezelf).
Ik had ook nog een soort kaaskoek gemaakt. Was ook wel voor herhaling vatbaar. Lekker met zelfgemaakte tomatenchutney.

Donderdagochtend... mooi weer! Jippie, we konden (eenmalig, het is nu vakantie) buiten zingen! Dat is wel weer even wennen om mijn eigen stem te horen. (Oeps, vals... :-)) Het koor (voor degenen die mee wilden doen) was in twee groepen ingedeeld. Het ene uur de ene groep, het andere uur de andere groep. Kleine clubjes, hoogstens 12 vrouw. Ruim opgesteld, uit de wind, bij een muur van een nachtclub, (waar vorig jaar de kogels nog om je oren vlogen), aan de van der Hagenstraat. Het ging niet helemaal jofel, maar toch was het weer fijn en vertrouwd. Leuk ook om nu eens de nieuwe nummers meerstemmig te horen.
Dat wordt nog wel wat...ooit!

Geen opmerkingen: