zaterdag 18 juli 2020

Rommel, chaos...

Wat een rommelige weken heb ik achter de rug. Letterlijk en figuurlijk.
Ten eerste heb ik mijn verjaardag gevierd. Oeps, ook al weer 58 zomers oud. Omdat 58 kaarsjes toch wel wat veel waren op mijn zelf gebakken worteltaart, heb ik er maar eentje opgezet. Met één kaarsje voel je je ook jarig genoeg, blijkt.
Ik had voor mijn verjaardag nieuwe bloempotten gevraagd. Goud! En die kreeg ik ook. Gladde, bewerkte, mooi glanzende. Leuk. Heb er zelf ook nog een aantal bijgekocht, zodat dat in orde is voor als de kamer ooit opgeknapt wordt.
En ja, waar moet je ze kwijt? In de bomvolle trapkast maar. Prop, prop. Gauw deur dicht. Rommel die je niet ziet, is er niet. Ja, toch? Bommer de bom, rinkel de kinkel. Oei, dat ging niet goed in de kast. En ja, hoor, overal gebroken glas. En toen was eindelijk bij mij de maat vol. Gelijk opruimen die handel. ALLES op de planken eruit. Gelijk uitgezocht. Paarse potten, oranje pot... Hoe kom ik daar in vredesnaam aan?? Kamer vol. Een nerveuze Kiwi die verdwaasd overal tegenaan liep en niet meer wist waar ze was. Maar het moest maar even. Planken schoongemaakt en weer heringedeeld. Maar om nu te zeggen: Goh, wat heb ik weer lekker ruimte... nee. Ik heb wel weer mijn elektrische mes gevonden! Maar nu de bijpassende messen nog, hihi. Die zaten er dus niet bij. :-)
Ik had ook een nieuwe plant gehad voor mijn verjaardag. Compleet met pot. En ik maakte een leuk hoekje met nog meer planten. Maar ja, die zilverkleurige subwoofer vond ik niet mooi staan. Die moest naar de andere hoek zodat ie minder in het zicht stond. Niet te weten, en uiteraard volkomen verbaasd, dat Jan dat gelijk aan ging pakken... Hopla, weer twee hoeken van de kamer uitgemest. Stofzuigen en soppen. Maar het staat nu goed.
En toen was de nieuwe keukenkraan aan de beurt. Vorig jaar had de woningbouw onze opgespaarde klussen gedaan, (we hebben daarvoor 1 jaar een abonnement genomen, anders doen ze niks, noppes, nada) De meeste kranen hebben ze vernieuwd, behalve die van de keuken. Die werd 'opgekalefaterd'. En inderdaad, hij deed het weer goed. Tot laatst, weer hetzelfde euvel. Toen had ik er genoeg van en heb een nieuwe besteld. Die heeft mijn zwager Nico er laatst opgezet. En ja, hoor, weer een bende in huis. Wat heeft een mens toch belachelijk veel in een keukenkastje staan! Vreselijk. Maar hopelijk kan ie nu weer even mee. De oude gaat in de Vestia ouwe meuk doos. Die krijgen ze terug als we hier uit gaan....ALS dat ooit gebeurd. :-)

En dan maak ik online een afspraak bij de kapper. Voor de eerstvolgende woensdag, om 11.10uur. Zet het alvast in de papieren agenda. Krijg netjes een bevestiging via de mail. Zet die in mijn telefoonagenda. Niks doorhebbend. Ben woensdag keurig op tijd bij de kapper. Maar mevrouw, u staat niet voor vandaag in het systeem! Huh? Ik heb nog een bevestiging van jullie gehad! Ik kijken... heb ik een afspraak voor 12 augustus gemaakt. Waarom nou toch??? Heb ik gewoon de hele maand juli voor het gemak overgeslagen! Chaos! Chaos in huis, en chaos in mijn hoofd.... Maar geen chaos meer OP mijn hoofd. Ze had donderdag gelukkig nog een plekje over. Op naar rustigere tijden...zucht.

Geen opmerkingen: