vrijdag 16 mei 2008

Wel naar huis/niet naar huis....



Het gaat toch nog niet zo goed met mijn schoonmoeder. Gisteren werd ik nog gebeld dat ze aanstaande maandag naar huis moest. Er zou dan 3x daags iemand van de thuiszorg langskomen om haar te helpen met van alles: douchen, eten en drinken klaarzetten, pillendoos vullen, in ieder geval om haar in de gaten te houden. De zorg zou gelijk maandagavond al ingaan. Dat werd MIJ verteld door degene die in het Lange Land ziekenhuis alles regelt voor de nazorg. Schoonzus Karin kreeg vanmorgen een telefoontje van het CIZ (centrum indicatiestelling zorg)dat er eerst nog de nodige formulieren ingevuld dienden te worden. Het was dus niet eens zo dat het ECHT al allemaal geregeld was!
Nu mag ze sowieso maandag niet meer naar huis aangezien ze sinds vandaag weer koorts heeft. Ze weten nog niet precies waar dat vandaan komt. Als het boven de 39 graden komt dan gaan ze maar weer bloedprikken.
Inmiddels is er nu wel bekend waarom mijn schoonmoeder haar pillen niet meer ingenomen had. ( waarschijnlijk is ze daardoor ingestort). Elke week komt er een 'pillenzuster' controleren of ze haar pillen in een weekdoos had gedaan. En inderdaad, dat ging altijd goed. Dat hield ze keurig bij. Dat ging nooit mis. En mijn schoonmoeder vond het vreselijk dat ze gecontroleerd werd. Maar ja, ze IS nu eenmaal erg vergeetachtig aan het worden....Mijn schoonmoeder had zelf gebeld dat ze niet meer hoefde te komen. En prompt is het daarna mis gegaan. Controle weg, vergeten doos te vullen, geen medicijn-inname, ook nog gedehydrateerd, later in het ziekenhuis nog een delirium, hartritmestoornissen en nierproblemen.....en we zijn anderhalve week verder!
Nu dus weer koorts erbij. Dit kan wel eens lang gaan duren. Alleen thuis gaat zo niet. Misschien toch maar inschrijven in een verzorgingstehuis. Zelf wil ze dit nu ook. Ze is erg geschrokken. Wachtlijsten??? Naar aller waarschijnlijkheid wel!
Laten we duimen dat het goedkomt. Maar wat als ze dalijk ECHT uitbehandeld zijn in het Lange Land? Ik hoop dat ze dan nog een tijdje op de verpleegafdeling van verzorgingstehuis Buytenhaghe terecht kan. Daar hebben ze een speciale afdeling voor mensen net geopereerd zijn, uitbehandeld zijn in het reguliere ziekenhuis, maar niet naar huis kunnen aangezien ze alleen wonen. Maximaal kun je daar 6 weken terecht. Daar is ze al eens geweest toen ze geopereerd was aan haar schouder. Nou, we wachten maar weer af!

De scrap is voor mijn zus. Ze is 2e pinksterdag met de kinderen en schoonmoeder een dagje naar Kasteel Hoensbroek geweest. Daar was een riddertoernooi aan de gang. Ik kreeg leuke foto's toegestuurd via de mail, dus ik heb maar gelijk even een scrapje gemaakt. Vers van de pers!

1 opmerking:

PascaleA zei

Hi Ineke, ben even een kijkje komen nemen op je Blog! Vind deze pagina van je geweldig. Hoop dat het snel weer beter gaat met je schoonmoeder.
Prettige dag gewenst, Pascale