zondag 19 april 2009


credits: Foto Du Clou/Zoetermeer


credits hier

Vrijdag in Leiden was leuk! Mariska had zich ingeschreven voor informatie en een proefcollege van Natuurkunde en Sterrenkunde. Het proefcollege ging over 'Donkere Energie'. Over het zich uitbreiden van het universum en hoe snel of hoe langzaam dat ging en over al het onderzoek daarnaar. Er is pas 10 jaar iets bekend over donkere energie, dat dat er überhaupt was. Kun je nagaan wat ze nog meer allemaal gaan ontdekken. De wetenschap staat nooit stil!
Was erg interessant. Ook een rondleiding gehad over de gehele bèta-sectie, (natuurkunde, sterrenkunde, wiskunde, informatica.) Alle onderzoeksruimten gezien, en uitleg gekregen. Studenten lieten wat proefjes zien en vertelden daarover. Gesproken met nog wat andere studenten (hoog nerd-gehalte!), een docent en een professor. Prettige sfeer en vriendelijke mensen allemaal. T'is ook geen grote toeloop van studenten, zo'n 50-60 nieuwe per jaar. Dat maakt het veel persoonlijker, je kent elkaar dan. Dat is prima voor Mariska, dat is ook een beetje een loner. Ze had er in ieder geval een goed gevoel over.
In november gaat ze in ieder geval nog in Delft kijken bij 'Molecular Science & Technology. (een soort scheikunde). Ik ben wel weer van plan om mee te gaan.
Verder is het weer afwachten wat ze uiteindelijk besluit te gaan doen. Ben reuze benieuwd!

Gisteren hebben we de foto's gehaald. Ik had een CD besteld, dus de bestanden staan nu op meerdere computers. Ja, ik maak nu WEL back-ups! :-))
De foto's zijn leuk geworden. Alleen de spierwitte achtergrond vind ik achteraf toch niet zo mooi. Maar dat geeft niet, ik kan er altijd andere achtergrondjes achter plakken. Da's een voordeel van de juiste programma's op je computertje te hebben staan. Hierboven zie je er vast al eentje. Ik zal er nog een slideshow van maken.
Dat was ik gisteren al van plan, maar ik had geen puf. Ik had me toch de hele dag hoofdpijn. En vanochtend weer! Dus maar een paracetemolletje verorberd.
Ik voel me helemaal gammel trouwens. Moe, pijnlijke gewrichten weer, hoofdpijn dus en ook nog een stekend pijntje in mijn zij (nog wel uittehouden, hoor.) Klaag, klaag. :-))
Ik gooi het allemaal maar op de aanstaande of inmiddels aanwezige overgang. Ik moet afentoe wel om mezelf lachen met al die ouwe-tutten-kwaaltjes. Het past zo NIET bij me! :-) Ach, over een paar jaar ben ik mezelf wel weer, hoop ik. Maar intussen ga ik jullie er lekker WEL mee lastig vallen, hahaha.

Even wat anders....hier is een slideshow van de paasfoto's. Hebben jullie weer even wat te doen. IK ga lekker even in de tuin zitten!


Geen opmerkingen: