donderdag 16 april 2009

Wat een pech...bijna alles weg!



Beplakt en bepleisterd zit ik dit blogje bijtewerken. Twee pleisters op mijn hielen om de blaren te verzachten die ik opgelopen heb doordat ik voor het eerst blote voeten in mijn schoenen had. En een wel zeer bloederige pleister op mijn wijsvinger doordat ik me net weer eens gesneden heb met het schillen van de aardappels. Ut zit niet mee. Nou zat het toch al niet mee, want tweede paasdag heeft mijn externe harde schijf besloten dat hij het niet meer doet. Ik denk dat ik zo'n 180 gig aan bestanden kwijt ben. Ongeveer 7 maanden werk. Foto's, scraps, gedownloade scrapspullen, video's....WEG! Godzijdank had ik vorig jaar september, toen ik de nieuwe pc boven kreeg, nog alles wat er toen op de externe schijf stond gekopieerd. Dat is mijn redding geweest! Anders was ik anderhalf jaar aan bestanden kwijt geweest! Dus nog een geluk bij een ongeluk! Maar het was natuurlijk giga dom dat ik sinds september 2008 geen back-up heb gemaakt. Dat gebeurt me natuurlijk geen tweede keer meer. Ik leer mijn lesje. :-/ Het zou het mooiste zijn als ie automatisch back-ups zou maken. Dat moet vast wel kunnen, dus daar ga ik nu naar op zoek.
Ik ben inmiddels ook weer druk bezig om mijn foto's overal vandaan te halen. Gelukkig stonden er nog genoeg overal op het internet. En ook nog op het geheugenkaartje van mijn camera. Ook mijn emails heb ik doorzocht. De meeste scraps had ik uitgeprint, dus die heb ik weer ingescand. Ik baal ervan dat ik er al een heleboel in voorraad had voor wedstrijden op SBF. Die had ik nog niet uitgeprint of op het internet gezet. Weg! Uuuuuren werk. Maar ja, niets aan te doen.
En ik zit weer van alles van mijn favoriete scrapspulletjes te downloaden. Werk aan de winkel! :-)

Morgen gaan Mariska en ik naar Leiden. T'is open dag bij de universiteit aldaar. Ze heeft een proefles aangevraagd van Natuurkunde en van Sterrenkunde. Ouders mogen erbij zijn, dus dat lijkt me wel interessant. Ze weet nog helemaal niet welke studie ze wil gaan volgen, maar hier wil ze vast aan gaan ruiken. Ben benieuwd...

Geen opmerkingen: