zondag 13 september 2009

Goeiemorgen allemaal!


credits hier
(foto: mijn moeder, mijn zus en kleine ikke)


credits hier

T'is alweer een halve week geleden sinds ik geblogd heb, dus ik klim maar weer eens in m'n toetsenbord. Hebben jullie het gehoord?? Dikke dijen zijn gezond! Was dat geen goed nieuws?? Ik heb het altijd al geweten! ( Nee, gehoopt!) ;-) Maar hoe verklaar ik dan de zeurderige pijn aan de rechterkant van mijn buik? Heb ik al een paar dagen. :-/ Het zou mijn galblaas wel eens kunnen zijn. Maar ik las dat dat veeeeel meer pijn moet doen. T'is nog wel uittehouden, hoor. En ja mam, als het erger wordt ga ik HEUS wel naar de dokter! :-P

Hebben jullie op tv gezien dat de molens in Kinderdijk deze week verlicht zijn met LED lampen? Dat blijkt zuiniger te zijn. En dat is natuurlijk een goed streven! Maar hebben jullie gezien hoe het eruit ziet? IIEEWWWWW! Groene, blauwe, gele, rode, oranje lampjes. Het lijkt nu wel een kermisattractie! Of van die amerikaans kitscherige kerstverlichting! Nog even en ze laten hier die lampjes ook nog knipperen. Staat zo gezellig....:-/ Misschien hangen ze nog wel een geluidsinstallatie op waardoor ze "Daar bij die molen" uit de boxen kunnen laten schallen. Dan is het plaatje helemaal compleet.
Ik had vanavond met eigen ogen willen gaan kijken omdat we toch uit Breda moeten komen. Anneke, de vriendin van mijn vader, viert haar verjaardag, dus op de terugweg zouden we langs Kinderdijk kunnen gaan. Onderweg eerst nog even wat eten en wachten tot het wat donkerder zou zijn. En dan het schouwspel met eigen ogen zien :-) Maar Jan heeft er geen zin in. Jammer, maar helaas.

Gisteren ben ik met Mariska naar de Boogaard geweest in Rijswijk. Mariska was op zoek naar een winterjas en een zilverkleurig horloge (voor haar verjaardag). Niet geslaagd voor de jas: te kort, te dun, verkeerde kleur, te duur... en ook niet voor dat horloge. Ut kind heeft zulke dunne polsjes, de horloges van nu lijken bij haar wel klokken voor aan de muur. Dat wordt nog moeilijk...
Ik had nog een extra bolletje wol nodig, maar dat hadden ze ook niet meer. Mijn sjaal is bijna af. Erg mooi geworden al zeg ik zelf. En ik wilde er eigenlijk nog een baret bij breien of haken. Baretten zijn deze winter weer helemaal in. Is weer eens wat anders. Ik heb er vroeger ook eens eentje gehad, zo'n donkerblauwe vilten. Waar die gebleven is.....? Maar goed, als ik geen bolletje extra meer kan vinden, dan koop ik er wel een effen in de goede kleur bij. Laat de winter maar komen! Ik ben er (bijna) klaar voor!

1 opmerking:

Suzanne zei

having had my gall Bladder removed, your pain sounds more like your Appendix Ineke!! it is that if you place your thumb in your navel,spread your hand out wide and where you press with your little finger, if that hurts...Appendix pain!!! And yes, the pain I had was worse than childbirth - and higher up and in my back a lot of the time. So I think you are safe from that one!!!
Suzanne x