zondag 25 oktober 2009

Er is er één jarig, hoera, hoera....


credits: paper...MTS
elements...Bel Vidotti
alpha...Janniscrap Designs

Goeiemorgen! Ja, ik ben al vroeg wakker! Vandaag is Mariska jarig, dus ik ga zo een ontbijtje klaar maken voor mevrouw de jarige Jet.
En haar vriendin Cindy is blijven slapen vannacht dus dat worden dan maar twee ontbijtjes. Maar ik hoef me niet te haasten, ik laat ze nog maar even slapen.
Gisteren heeft ze haar verjaardag voor haar vrienden gevierd. En deze keer heeft ze nu eens zelf voor de boodschappen gezorgd.
Ze is nou toch wel eens op een leeftijd gekomen dat ze zelf eens mag nadenken wat ze haar visite voorzet, nietwaar...
Dat moet ze ook maar eens leren. Ik wens later, als ze op zichzelf woont, niet op één chipje te moeten knabbelen met een glaasje water erbij! :-)
Nou ja, ik was gisteravond wel genegen om wat kippenpootjes voor haar in de oven te doen, hoor. Ik heb trouwens mijn alleroudste oven weer van boven gehaald. T'is ongeveer dezelfde oven die ik al had, alleen doet daar het magnetron gedeelte het niet meer van. EN er bleken geen richels in te zitten waar je een vierkant rooster in kan schuiven. Stond ik daar van de week met mijn al opgemaakte braadslee! :-( Die bleek te groot te zijn. Dus ik kon alles weer in twee kleinere schalen over doen.
T'is maar een tussenoplossing, zodat ik in ieder geval mijn aardappels weer lekker kan bakken. Ik weet nog niet wat nou het beste is. Aan de ene kant wil ik geen Sharp meer. Ik heb daar zo'n pech mee. Zolang ze het doen ben ik er erg tevreden over, maar ja...de levensduur is nou niet echt goed.
Waarschijnlijk is weer de hoogspanningstransformator kapot, net als de vorige keer. En dat is in verhouding te duur om te laten repareren. De makkelijkste oplossing is gewoon weer een nieuwe Sharp. Er zijn nu eenmaal niet veel GROTE losstaande ovens te koop. Van de week maar weer eens op zoek.
Ik ga maar eens wat doen. Eerst nog even wat hapjes voor vanmiddag maken. Dadels vullen, abrikozen vullen, van die rode pepertjes vullen. Ik had al gehaktballetjes gemaakt en ik heb er gelukkig aan gedacht om die uit de diepvries te halen. Tja, geen magnetron, hè? Ik voel me ernstig beperkt!
Voor degenen die komen: tot vanmiddag! En voor de rest: een prettige dag allemaal!

Geen opmerkingen: