woensdag 7 oktober 2009

We zitten er weer warmpjes bij!


credits hier

Vanmorgen zouden ze komen! De installateurs van de nieuwe verwarmingsketel. Om 7 uur opgestaan, en om 7.20 klepperden ze al. "Bent u er klaar voor, mevrouw? Laat de voordeur maar vast open, dan gaan wij vast de spullen pakken...." Twintig minuten later kwam er een mannetje binnen. "We komen tussen 11 en 11.30". Huh???
Ze hadden besloten om eerst naar de buren te gaan. Nou ja, ok. Om 8.20 werd er weer geklepperd. (bel doet het nog steeds niet). Een mannetje voor de deur van de woningbouwvereniging die een aantal tegels in de badkamer kwam vervangen in verband met onze nog steeds aanwezige lekkage. (de loodgieter van vorige week heeft alleen alles afgekit, wat niet heeft geholpen). Dus hij naar boven en aan het werk. Maar ja, het voegsel moet eerst drogen voor het opnieuw afgekit kan worden, dus hij komt morgenmiddag weer buurten.
Om 12 uur kwamen ze dan toch, de ketelbinkies. De deur weer wagenwijd open. Mannetje naar boven, mannetje naar beneden, ander mannetje naar boven, ander mannetje beneden onder aan de trap naar boven schreeuwend. Hakken, breken (vraag me niet wat), gaten boren. Gezellig de radio knoerdhard aan. Voordeur uiteraard open, want ze moesten allemaal van het ene huis naar het andere kunnen. Ze waren namelijk met twee huizen tegelijk bezig. Onderling hadden ze ook nog een paar meningsverschillen. Maar dat vochten ze in het turks uit. :-) Maar ze waren allemaal wel vriendelijk. Om 16.40 waren ze dan toch eindelijk klaar. Zij wilden naar huis en ik wilde ook wel dat ze maar eens op huis aan zouden gaan! Ik had het door die open deur behoorlijk koud gekregen, maar dat hinderde niet. De verwarming hadden ze op 30 graden gezet om het hele systeem even door te laten loeien. En als je dan de trappen aan het stofzuigen bent, dan voelt dat al snel bloedheet! Nu staat ie weer op een aangename 21 graden. Precies goed.
Daarna ben ik aan het eten begonnen. Mijn Jamie Oliver recept. Peentjes en aardappeltjes in de magnetron voorgekookt. Ging nog prima. Daarna het hele zooitje in een braadslee om in de oven geschoven te worden. Oven weer stuk! Neemt geen stroom meer! Ut ding is pas twee en een half jaar oud! En het is mijn derde al! Maar ik gebruik hem dagelijks een aantal keer, dus hij wordt wel intensief gebruikt. Maar dan nog...Balen! Ik KAN helemaal niet zonder oven! Alles gaat hier alsmaar stuk. De waterkoker lekt ook al :-( Balen, balen, balen!

Geen opmerkingen: