maandag 20 juni 2011

Vaderdag en optreden....



Zondagochtend....Mariska was al naar haar werk en ik was al bezig met uien bakken voor de soep van het avondmaal. Jan was bezig op mijn, al anderhalf jaar kaduke maar inmiddels gemaakte, laptop. Tv stond aan en ineens hoorde we iemand zeggen dat het vandaag vaderdag was! Ohhhhh, helemaal vergeten!!! Ik heb de uien gelaten voor wat ze waren en ben acuut aan de slag gegaan met zijn vaderdagontbijtje. Nog net op tijd! :-)
Als kadootje had ik een mini-externe schijf gekocht van 500 gig. Een hartstikke makkelijk dingetje om mee te nemen om elders gegevens over te zetten!
's Middags ben ik nog even thee gaan drinken bij mijn moeder.
Jan moest met Inspirited zingen in Delft. Twee koorleden vierden hun 25-jarig huwelijk en het hele koor was uitgenodigd om een paar nummers te zingen en voor het buffet. De bruid heeft in haar trouwjurk van 25 jaar terug ook nog een nummer meegezongen. Peter, de dirigent, had het er maar druk mee! Hij kon niet gezellig in Delft blijven, want Enjoy had om 19.00 uur alweer een optreden in het verzorgingshuis aan de Gondelkade, hier in Zoetermeer. En aangezien de A12 volledig was afgesloten was het nog maar de vraag of hij op tijd kon zijn. Maar zoals altijd was ie dat gewoon! Je kunt van hem op aan, hoe dan ook!
Voor de pauze zongen we onze Beatlesnummers. Lenie had gevraagd of ik wat opnames wilde maken aangezien ze er zelf niet bij kon zijn. Gelukkig kwamen mijn moeder en haar vriend ook luisteren, dus ik kon mooi mijn statief met camera bij haar neerzetten. Zie bovenstaand filmpje dus. Na een kwartiertje hield mijn camera het voor gezien. Ik dacht dat de batterij op was, maar dat bleek thuis niet zo te zijn!
Ik ben in de specificaties gedoken en daaruit bleek dat hij maximaal een kwartier aan film opneemt, als je tussendoor niets opslaat. Jeetje, als ik dat geweten had! Dan had ik meer nummers op kunnen nemen! Nou ja, een weet voor de volgende keer!
We hebben ons best redelijk door de Beatles nummers geslagen. Toch kun je merken dat het bij sommige nummers nog een beetje onwennig gaat. Dan zoek je nog naar volgordes enzo. Na de pauze hebben we nog een aantal nederlandse nummertjes en wat Abba repertoire gezongen. Ondanks de bloedhitte hebben we best goed gezongen voor mijn idee. Vrij relaxed!

Geen opmerkingen: