dinsdag 26 juli 2011

Nu echt afvallen.....:-(


credits:
paper...Nothing But Freebies
tube...Kahlan
arrow....Carley's digi Scraps
stars...Lindsay J.
skyline...Nothing But Freebies

Zo, eindelijk ben ik van die jetlag af! Heeft toch wel een paar daagjes geduurd, waarvan afgelopen zaterdag de lamlendigste dag was. Maar ja, ik heb er maar gewoon aan toegegeven. Als ik 's avonds als een oud besje op de bank in slaap viel, dan moest dat maar even! :-)
Gisteren had ik een afspraak bij de huisarts staan voor de uitslag van het bloedonderzoek en een bloeddrukmeting. Bloeddruk nog steeds te hoog: 145/98. Volgens hem nog geen reden voor pillen. Mij best! Over 6 weken nog eens laten meten....
Uitslag bloedonderzoek: HB gehalte 7,1. Op 1/10e punt na bloedarmoede...Pffff. Stroop eten! (stroopwafels???... zal wel weer niet!) ;-)
Suikergehalte: 6,4. Veel te hoog! Pffff. (Maar goed dat ze niet na de Donutweek hebben gemeten, dan was ie helemaal torenhoog geweest!) Aan het einde van het jaar nog eens laten opmeten. Hè, wat een tegenvallers. Om niet aan de pillen voor bloeddruk en suikergehalte te hoeven moet ik afvallen en op mijn zoutinname letten. Nu gebruik ik al heel weinig zout bij het koken. Maar ik moet nu ook opletten op het zoutgehalte IN etenswaren. Er blijkt dus veel zout in oude kaas te zitten. En laat dat nou net de lekkerste kaas zijn die ik het graagst lust! Ook geen franse kaasjes meer! Geen lekkere taarten bakken! Terwijl ik net in New York een hele mooie bakvorm heb gekocht! Die wil ik toch echt wel gebruiken! En een taart bakken en zelf er niks van proeven.... dat zie ik niet gebeuren! Ik moet iets verzinnen!
Misschien dat ik me doordeweeks streng(er) aan m'n dieet ga houden, maar dat ik dan in het weekend WEL lekkere dingen van mezelf mag. Dan heb ik iets om naar uit te kijken! Oh, mensen, ik ga een chagrijnige tijd tegemoet, hoor! :-) Wat een ellende!
Nou ja, we zien wel. In ieder geval ben ik na die week New York al behoorlijk afgevallen. Dat merk ik aan mijn broeken. Dus die pondjes moet ik er nu af zien te houden.
Zal ik naar ZUMBA gaan? Gaat er iemand mee???

Geen opmerkingen: