zondag 20 november 2011

Je kunt plannen wat je wilt, maar.....


credits:
paper...Palvinka
overlay....LynnG
pic...Ineke62
elemetns....Palvinka/WeeFaerie/TMF

Mariska's kamer was een zooitje. Wel vaker, maar deze keer extreem. Maar wat wil je ook. T'is natuurlijk veel gezelliger om twee matrassen op de grond te leggen als je vriend blijft slapen. En tja, dan kunnen natuurlijk de deuren van je kasten niet meer open. DUS komt uiteindelijk de inhoud op elk vrij plekje in je kamer te liggen. Chaos! En moeders vond dat natuurlijk zielig. (lees: irritant) Overal bergen net gedragen -, tussen bergen met net gewassen en gestreken, kleding. Ja, moeders is van lotje getikt! Daar moest wat op verzonnen worden! Nu wil ik al een aantal jaar van mijn bed af. En het KWAM er maar niet van! Dus ik dacht: ik zet mijn tweepersoons op Mariska's kamer en ik zet Mariska's bed op mijn kamer en koop er nog zo'n zelfde bed bij! Plan A, was dat! Voorzichtig aan Jan voorgelegd compleet met ijzersterke argumenten, want tja, een asperger moet even aan nieuwe dingen wennen. :-) Maar helaas, zo'n zelfde bed was niet meer te koop, alleen tweedehandsjes. Maar ja, die worden niet thuis bezorgd. Ok, over tot plan B! (Mijn favoriet). Mariska mijn bed, en ik een compleet nieuw bed (nog uittezoeken) en Mariska's bed naar de logeerkamer, zodat het oude kleine bed dat daar staat weg kan. Prima plan, dunkt me. :-)
Om gelijk maar de koe bij de horens te vatten gingen we gisteren de boel alvast verhuizen. Bedden uit elkaar gehaald, dekbedden had ik allemaal al gewassen, nieuwe dekbedhoes voor Mariska gekocht. Alles ging als gepland. En snel. Mariska's bed, compleet met motor, stond in no-time in m'n slaapkamer. Ok, dan kan het tweepersoonsspiraal naar boven. En toen kwam de kink in de kabel. Een kink van 140x200 cm! En leuk, zo'n trap naar boven met twee draaiingen erin! Jan en Alex hebben verwoedde pogingen gedaan om het naar boven te hijsen. De twee beta's hebben complete berekeningen staan maken. De badkamerdeur werd eruit getild (hamer nodig, Jan?), badkamerkast werd verschoven...om te kijken of ze op die manier de draai konden maken. Nee, ging niet. Maar ja, een 140x200 krijg je dus niet door een trapgat van 120. Ze hadden vantevoren wel opgemeten of het bed wel in haar kamer past, maar dit dus net niet....En nu???
Plan C werd ter plekke verzonnen. Er moest een nieuw bed komen met twee losse bodems, die WEL door het trapgat konden... De IKEA site bood uitkomst. Een Hemnes bed met twee losse bodems. Maar ja, dat past weer niet in de auto! Mariska helemaal in zak en as. Die had al een week uit zitten kijken naar deze zaterdag dat ze eindelijk een tweepersoonsbed zou krijgen. Alex belde zijn vader en die was bereid om met ze naar de IKEA te rijden om de dozen optehalen. Hartstikke fijn! Zo gezegd, zo gedaan.
Om half zes zijn Mariska en Alex begonnen met het in elkaar schroeven van de onderdelen. Ze wilden het helemaal zelf doen! Samenwerken kunnen ze dus prima, dat blijkt! Tussendoor nog even gegeten en gedoucht, want ze moesten ook nog naar een feestje. Maar het bed staat! En inmiddels is het in gebruik genomen. Hmmm, het voelde harder aan dan haar eigen bed! Mopper! Zou haar kamer nu netjes blijven nu er weer ruimte is???? Je zou denken (hopen) van wel! :-) Mijn oude bed is nu over. Dat kan Alex meenemen als ie zeker weet dat het bij hem thuis door het trapgat gaat! En anders zetten we het op zolder! Oh nee, kan dus niet! :-P
En ikzelf ga de folders maar eens doorspitten.... wat zal ik nemen? Boxspring? Elektrische bodems? Ik denk dat ik binnenkort maar eens ergens proef ga liggen! :-)

Geen opmerkingen: