zaterdag 24 november 2012

Tv kijken.....

Wat is het toch een heerlijke serie
dat 'Downton Abbey'!
Ik heb me zojuist weer zitten vergapen aan de elegante jurken en de mooie stijlvolle interieurs. Prachtig! Fijn dat de nieuwste serie nu eindelijk ook hier in Nederland op tv is. In Engeland hebben ze hem al uitgezonden, dus ik had de afleveringen al gedownload en gekeken. Op eentje na...die wordt pas met kerst uitgezonden. Ik neem aan dat de serie in Nederland daar precies op aansluit.
Wat ik ook een fijne serie vond die daar wel is uitgezonden en hier nog niet: 'The Paradise'. Over Engeland's eerste warenhuis in 1870. Naar een boek van Emile Zola, The Ladies' Paradise, wat zich dan weer afspeelde in Parijs. Ik hou wel van kostuumdrama's!

Verder hoop ik nog dat 'Mrs. Brown's Boys',
een ierse comedy serie ooit wordt aangekocht door Nederland. Daar lach ik me echt tranen om! Hij zal wel niet door de EO aangekocht worden. Er wordt nogal wat afgevloekt! Ach ja, op de fucking ierse manier, hè? ;-) Ik heb inmiddels alletwee de series al in huis en ik kan niet wachten tot de derde serie wordt opgenomen!

En nu ik toch mijn favorieten aan het spuien ben.... Wie vinden jullie de beste in de 'Voice of Holland'? Ik kijk het programma altijd maar met één oog en een half oor. Ik zorg dat ik op de computer bezig ben, want ik erger me rot aan het langdradige gedoe met de puntentellingen en de reclames ertussendoor. Daar heb ik echt geen geduld voor. En de meeste kandidaten zingen toch niet maar blèren, de ene nog luider dan de andere. Maar elke keer als Sandra Nieuwland zingt staak ik mijn bezigheden en luister. Gaat vanzelf. Ik MOET wel luisteren! Wat een fijne stem! Wat een aparte stem! Fantastisch! We hebben onze eigen Adele! Ik hoop dat ze wint. En anders mag Barbara winnen. Daar kan ik ook mee leven! :-)

En nu we het toch over muziek hebben....MUSE komt naar Nederland!
Mariska en Alex hebben kaartjes gekocht voor volgend jaar 4 juni in de Amsterdam ArenA! GAAF! Geweldige band!

2 opmerkingen:

Suzanne zei

any chance of a copy of that episode of Downton, Ineke?!!! I don't have a recorder at home . . . and my friend Jackie forgot to record the first episode for me.
Im hoping she will remember to do the rest!!!!

Tim just heard that his contract with the bakery will stop after his first 6 months. they can't afford him any longer etc. The hits just keep on coming don't they?!!!!

See you on Wednesday - I will get there as early as possible after the traffic jams - want to avoid them on the way home. I really have terrible eyesight in the dark!! Even forgot to turn my lights on one day this week. xx

Ineke zei

Hoi Suzanne,
T'is een mkv bestand (Blu Ray). Kun je dat sowieso afspelen? Ik kan hem niet branden, maar ik zou hem wel op Dropbox kunnen zetten als jij ook Dropbox hebt.... Dan kun je hem daar vanaf naar je computer over sluizen. Dus laat maar even weten, ok? Jee, wat een tegenvaller voor Tim! En hij had het er zo naar zijn zin! Moet hij weer op zoek naar een nieuwe plek.... :-/
Tot woensdag! Ik zie je wel verschijnen. Doe voorzichtig!
xx