zondag 25 november 2012

Verjaardag en op pietenjacht!



Vandaag is mijn neefje Thierry jarig. Jeetje, ook alweer 29 jaar! Gefeliciteerd, Thier!
Hier een scrapje van zijn favoriete bezigheid. Gitaarspelen! Op zijn favoriete gitaar, een Gretsch. Hij speelt ook in een bandje, Rokket Six.

Wat een paniek gisteravond! Ik zat achter de computer een beetje te scrappen en een beetje muziek te luisteren (nieuwe CD van Susan Boyle) toen ik een flink kabaal hoorde en wat voorbij zag fladderen. SHIT! M'n pietje is ontsnapt! Waarschijnlijk per ongeluk, want ze is normaliter niet zo avontuurlijk aangelegd. Het dakje van het voederbakje zat ondersteboven en het klepje van het kooitje dat het klem had moeten houden hing er slapjes bij. Naar boven geschreeuwd dat Jan even moest komen...
Kiwi, de poes, zat op tafel verlekkerd en met grote interesse naar boven de kast te staren, dus ik wist waar de piet inmiddels moest zitten. Eerst Kiwi in haar nekvel gegrepen en op de gang gezwiept. Sorry, poes, maar je bent een te goede jaagster!
Mijn pietje was inmiddels weer verder gefladderd en zat nu op de stoel, uitgeput van die hele enden vliegen. Snel een theedoek over haar heen gegooid! Kooitje erbij. Pietje gepakt met theedoek en al. Ach, wat voelt ze klein aan! Ik heb maar niet te hard geknepen! Ik kreeg haar gelukkig vrij makkelijk het kooitje weer ingewurmd. Ik geloof niet dat het veel indruk op haar heeft gemaakt, maar ik stond echt na te trillen! Jeetje....stel dat ik niet thuis was geweest! Dan was ze echt opgevroten geweest door een van de poezen! Had ik alleen nog botjes gevonden! Pffff, dat rot kooitje! De bak zit al vol met scheuren. De klepjes die de bovenkant op de onderkant moeten houden zijn lam. De klepjes die de bakjes op hun plek moeten houden zijn lam. Ik heb het nu maar extra vastgezet met ijzerdraad. En dan gaan ze ook nog gezellig met zijn tweetjes tegelijk eten, hè?! Maar goed....t'is weer achter de rug. En afgelopen vrijdag had ik het er nog met mijn moeder over, over dat zebravinkjes eigenlijk eens een rondje door de kamer moesten vliegen. Maar ik had het toen over HAAR zebravinkje en ik zei het alleen maar voor de grap. Wetende hoe paniekerig mijn moeder kan zijn! :-))
Ik voel me gestraft voor mijn woorden! :-) Lik op stuk beleid van de creator der zebravinken! :-D

Gelijk een onrustige nacht erachter aan gehad. Eerst werd ik wakker door de storm. Jee, wat ging/gaat het tekeer! Daarna nog een keer vanwege een kotsende Cloris. Jippie, kon ik weer even op gaan ruimen. Daarna weer eruit om een plasje te plegen. En toen werd ik pas om 10 uur wakker met een barstende koppijn. Het laatste deel veel te vast geslapen! En nog op mijn rug ook, met Kiwi op mijn buik. En als ik op mijn rug slaap ga ik dromen. Deze keer over golfballen. Vraag me niet waarom.....
Vanavond ga ik lekker op tijd naar bed! Maar eerst nog een chinees buffet bij mijn zus! Ze heeft weer een boel van haar chineze buren gehad. Wij komen wel helpen met opeten, hoor! Lekker!

Geen opmerkingen: