dinsdag 4 februari 2014

Laat je leiden, Ien, laat je leiden......

credits:
paper...FarFarHill/Mimi Designs
template...Akizo
font...Dancing Steps
cluster....ADS
tubes...Nikki Graff

Oeeeeiii, wat is dat moeilijk, zeg, om je te laten leiden door je partner! :-) Dat heb ik tijdens de dansles nog niet helemaal onder de knie, geloof ik. Vroeger, toen ik nog jong was, had ik er geen moeite mee. Maar nu, bijna 28 jaar later, dus wel. Mijn hand die op zijn schouder ligt leidt een geheel eigen leven. Zij hoort daar netjes, rustig en afwachtend te liggen, het pinkje ietwat verrezen. Want dat vind ik namelijk wel sjiek en sierlijk staan. Zo zou het moeten in mijn optiek. Maar nee, mijn hand doet niet wat ik wil. Mijn vingers boren zich een weg in zijn vlees. Nog net niet met mijn nagels, hoor. Hij lijdt geen pijn! Maar toch. Mijn hand probeert hem die richting op te manoeuvreren die IK wil! En ook als we even opnieuw moeten beginnen, zoek IK een nieuw plekje uit in de danszaal en trek Jan met me mee. En ja, logisch, dat hij dan een tikje geirriteerd raakt. Mea culpa! :-) Ik moet me door hem laten leiden. En daar denk ik dan intussen maar aan. Laat je leiden, Ien, laat je leiden! Maar het is wel leuk, zeg, dat dansen! De vorige keer stonden we met 9 paren op de vloer. Je merkt gelijk dat het dan wel drukker is. De beginstappen van de Tango hebben we nu ook geleerd: Naar de muur, naar de muur, rock, twee, drie, achter, zij, sluit.
Mariska en Alex zijn vorige week met de trein naar Eindhoven en Son en Breugel geweest. Daar zitten twee grote winkels met allerlei dansschoenen. Goh, wat is ze leuk geslaagd! (zie bovenstaande, voor een wedstrijd gemaakte, scrap). Ze is ze inmiddels thuis een beetje aan het inlopen. En ik kan mijn ogen er niet van afhouden. Ik hou wel van een beetje glim en glitter! Mochten Jan en ik na deze cursus nog verder gaan, dan wil ik er ook een paar. Zouden ze ze ook in zwart lakleer hebben??? :-)

Geen opmerkingen: