donderdag 31 juli 2014

Over stukken kunst en stukke treinen....

Vandaag weer de kunstroute gereden. Weer niet helemaal, maar dat was mijn eigen keuze. Ik ben wel  in de tuin van het Stadsmuseum naar de InstallatieSTOELEN van Karin ter Waarbeek gaan kijken. Een lieflijk plekje. Met op de achtergrond het geluid van de aan de stoelen bevestigde waterkraantjes. Het kunstwerk ZFU-5 aan de Nederlandlaan heb ik overgeslagen. Ja, ik weet het: het had een kleine moeite geweest om toch even door te fietsen, maar na mijn voorbeschouwing op de jaarringen site was mijn interesse in het kunstwerk tot 0,0 gezakt. Sorry, maar helaas! :-)
Wel ben ik weeeeer naar de J.L.van Rijweg gefietst. En ècht, ik heb het hele gebied nagezocht, heb elk kroosje in elke plas met spiedende blik doorkruist, links gefietst, rechts gefietst, nog eens terug gefietst, maar ècht, ècht, ècht: geen beeld Melite van Richard van der Koppel kunnen ontdekken! Zie het plaatje hiernaast.... Nou, zoiets kun je toch niet over het hoofd zien??
Zou ik er dan echt overheen hebben gekeken?? Wie heeft het wel gezien? Vertel, vertel...WAAR dan?
Maar goed, het tochtje ging verder. Weer een rondje langs de Dobbe gemaakt, op zoek naar de ' Manden van Wilgentenen'...  Het ZOU kunnen dat ik ze in de verte heb gezien... Maar zeker weet ik het niet! En als ze het wel zijn geweest, leken ze me niet veel soeps. Dus ben ik weer verder gefietst. Op zoek naar 'de kat van Palenstein' van Niels Lakens. Nou, die KUN je niet eens over het hoofd zien. Wat een knoeperd,zeg! Ik las dat de vlakken van de kat door de bewoners van de wijk geschilderd zijn. Een leuk idee! En zo kwam ik aan het eind van mijn kunstroute. Ik heb ze op drie na allemaal gezien. Eentje wilde ik niet zien, de andere twee juist wel. Ik vind het wel weer mooi geweest! :-)

Vandaag zijn Mariska en Alex op vakantie gegaan. Voor vier dagen Antwerpen. En ik kreeg vanmiddag al een berichtje dat het RAMPZALIG begonnen was. Nou klinkt dat woord best wel een beetje overdreven dramaqueen-achtig. :-) Wat bleek... ze stonden op Den Haag HS en er was weer eens een storing! De trein reed niet! Dus moesten ze een paar uurtjes extra wachten. Allemaal kostbare vakantietijd die ze op die manier verliezen, natuurlijk. Inmiddels zitten ze in de trein en zijn ze onderweg.... Ook weer opgelost! Veel plezier, kinders! Geniet ervan!

3 opmerkingen:

Pien de Groot zei

Beste Ineke,

Ik ben Pien van de afdeling Communicatie van De Goede Woning in Zoetermeer.

Ik wil graag in ons bewonersblad een stukje schrijven over de Kat van Palenstein en zoek daar nog een mooie foto bij.

Mag ik deze foto gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Pien de Groot
Communicatiemedewerker

__________________________________________________________
Pien de Groot - De Goede Woning
Storkstraat 6 | 2722 NN Zoetermeer | Postbus 11 | 2700 AA Zoetermeer |
(: (079) 343 80 00 | 7: (079) 331 14 38 | www.dgw.nl |

Denk aan het milieu voordat u dit bericht print!

Anoniem zei

Beste Ineke,

Ik ben Pien van de afdeling Communicatie van De Goede Woning in Zoetermeer.

Ik wil graag in ons bewonersblad een stukje schrijven over de Kat van Palenstein en zoek daar nog een mooie resultaat foto bij.

Mogen wij deze mooie foto gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Pien de Groot
Communicatiemedewerker

__________________________________________________________
Pien de Groot - De Goede Woning
Storkstraat 6 | 2722 NN Zoetermeer | Postbus 11 | 2700 AA Zoetermeer |
(: (079) 343 80 00 | 7: (079) 331 14 38 | www.dgw.nl |

Denk aan het milieu voordat u dit bericht print!

Ineke zei

Ja, hoor, Pien, ga je gang. Geen probleem!