woensdag 8 oktober 2014

Gelabeld en verzonden....

credits hier

Even een vrolijk zonnig zomers scrapje van de achternichtjes tussendoor, hoor! Als tegenwicht voor deze druilerige sombere herfstachtige woensdag. Jakkes!
Vanmorgen had ik een afspraak bij de praktijkondersteuning i.v.m. mijn diabetes en mijn hoge bloeddruk. Zij gaat me nu iedere 3 maanden controleren. Officieel heb ik nu de plakker 'diabetes 2' gekregen. Ook al zit ik NET op het randje van wellus/nietus. Ik kan nog volkomen pilloos door het leven. Mijn cholesterolwaardes zijn PRIMA voor een 'niet diabeticus', maar omdat ik nu dat labeltje heb zijn ze ineens NET te hoog. Pffff. Mijn broek zakt daarvan af! Echt, hoor, hij zit al wat losser! Maarrrrr.... toen ik bij haar op de weegschaal ging staan woog ik ineens 89 kilo! Dan zou ik sinds de laatste keer 3 kilo aangekomen zijn! :-) Ach, gewicht blijkt een relatief iets te zijn! En weegschalen onderling blijken ook niet gelijk. Ik was ook ineens een centimeter langer dan anders. Mooi. Dan heb ik ook meer ruimte om mijn gewicht te verdelen! :-P
Bloeddruk in beide armen is gemeten. Rechts 135/85, links 130/90. IK zou zeggen: keurig! Zo netjes is het in tijden niet geweest. Maar ja, nee, hoor. Ut moet weer perse 80 onderdruk zijn. Ik WIL helemaal niet in een stramien passen! Ik ben ik. Ik hoef niet zo nodig binnen alle geijkte kaders te vallen! Ik heb het gevoel dat ik een eenheidsworst moet zijn....*zucht*. Maar goed, ik zal netjes naar mijn afspraken gaan. Ik zal netjes proberen aftevallen. Ik zal netjes een fundus oogonderzoek ondergaan. En ik zal netjes een (lees één) afspraak met een diëtiste maken..... Ik doe mijn best. :-P

Vind je het ook zo leuk om pakjes uit het buitenland te krijgen? Ik wel! Ik heb nu Aliexpress en Light In The Box ontdekt. Wat handig! Wat goedkoop! Wat langzaam, dat dan weer wel! Maar als je geen haast hebt met iets is het goed te doen. Inmiddels al een paar spotgoedkope kettingen  voor Maris en mij binnen. En inmiddels is er een bestelling voor nog een paar kettinkjes en een stropdas en vlinderdasje voor Jan de deur uit. Een stropdas/vlinderdasje die bij een okergele rok van mij moeten passen. Keuze genoeg daar! Ga die kleur maar eens zoeken in de stad. Ga je niet vinden! Je mag al blij zijn als er nog een winkel open is hier in Zoetermeer. Een hoop leegstand! Hoe langer, hoe meer. Het wordt er niet gezelliger op, helaas. :-/

Geen opmerkingen: