vrijdag 22 mei 2015

In het holst van de nacht.....


En eindelijk was het dan zover: het surprise weekendje van Mariska en Alex. Waar zouden ze heen gaan?? Geen idee! De afgelopen week hadden ze via Srprs.me site DE envelop al ontvangen met daarin de krascode. Met die code zouden ze al kunnen inloggen om te kijken waar de reis naartoe zou gaan. Maar ja, dan is de verrassing er al af. En dat wilden ze niet. Het enige dat ze wel gewoon te horen kregen was dat ze hoe dan ook om 5 uur in de ochtend op Schiphol moesten zijn. Maar dat wilde niet zeggen dat hun vlucht dan precies twee uur later zou zijn. Anders kun je natuurlijk alle vluchttijden weer nachecken. Wilden ze ook niet. Heb ik zelf ook maar niet gedaan. (zou ik, denk ik, voor mezelf wel doen..ben nou eenmaal nieuwsgierig) :-) De hele week kregen ze wel steeds het weerbericht daar ter plekke door. En dat wisselde nogal eens. Dan weer 20 graden, dan weer 27, dan weer lager, dan weer hoger. Geen regen gelukkig. Dus heel Italië viel al af. De balkanlanden vielen af: regen of te hoge temperaturen. Het noorden viel ook af: te koud! Het weer napluizen deden we wel zowat elke dag, hihi. Maar dan nog: vanaf Schiphol gaan zowat 150 vluchten binnen Europa. De keus was gewoon te groot. Maar Spanje lag nog het meest voor de hand. Dachten we....
Dus in het holst van de nacht was er grote bedrijvigheid hier in huis. De koffertjes (alleen handbagage) stonden al klaar. Ik heb me nog verbaasd wat Alex er allemaal in had kunnen proppen: laptop, grote camera, ipads en nog kleding ook! Het leek wel de tas van Mary Poppins, die met die oneindige bodem!
Op naar het vliegveld! Alex heeft zelf maar gereden, want anders ging het hem niet snel genoeg. (Jan slakt altijd over de weg). En toen begon voor mij het wachten. Dan lig je wakker. Hebben ze al de code ingevoerd? Is er al een Whatappje? En ja, hoor, daar kwam het: Genève!
Jeeee, dat had niemand van ons verwacht! Maar leuk! Daar kom je niet zo snel! Maar daar zitten ze nu dus wel. :-) Zo te zien in een leuk hotel, Hotel Edelweiss, niet ver van de binnenstad, niet ver van het meer af.
Ik hoop dat ze de kans nog krijgen om het onderzoekscentrum CERN te bezoeken. Daar doen ze onderzoek naar elementaire deeltjes. En Maris leert daar ook over bij Sterrenkunde (waar natuurkunde ook weer een groot onderdeel van is). Dus als je de kans hebt.... en zo vlak bij bent....
Er was zo te lezen een mooie exhibitie te zien. Helaas is dat gedeelte gesloten wegens groot onderhoud. Zo jammer! Het filmpje zag er al geweldig uit! Een rondleiding is sowieso wel mogelijk, dus ik hoop dat ze dat gaan doen.
Zondag komen ze weer thuis. Dan haal ik ze weer op van Schiphol. Ben nu al benieuwd naar de foto's en de verhalen....:-)

Geen opmerkingen: