vrijdag 16 maart 2018

Hij komt, hij komt....

Ik moet mijn blog bijwerken, ik moet nu ècht mijn blog bijwerken; dacht ik steeds. Maar tussen denken en doen gaat veel tijd zitten. Tenminste, bij mij, vooral de laatste tijd. Ik ben niet meer zo snel, lijkt wel. Voorbeeldje... Hoe lang zit ik al op het koor? Ruim twintig jaar? En elke week ging ik exact dezelfde tijd van huis. Ging prima. Tot ik merkte dat ik vaak pas op het laatste nippertje binnen kwam kakken. Hoe kon dat nou?? Thuis de klokken nagekeken. Gelijk gezet. Maar steeds gebeurde het weer. Nou, dan is er toch maar één verklaring: niet de klokken lopen achter, IK loop achter! Nou, in ieder geval zal ik dan wel langzamer lopen. Daar merk ik dus aan dat ik een dagje ouder word. Ik verander in een slak. Nou ja, zolang er nog een beetje beweging in zit.....

Volgende week zondag is de uitvoering van ons 'Beach Boys' project. Wat een leuke en soms zelfs mooie nummers. Die nummers liggen me wel. Ik zing ze met plezier.
Ook onze nieuwe koorsjaals zijn klaar. Van zijde, met de hand geverfd in groen met blauw. Dus elke sjaal is anders. Leuk! Wel weer net een andere kleur blauw/groen dan ik in de kast heb hangen, maar ja. Ik heb er in ieder geval één trui bij. Nu maar weer op zoek naar een paar nieuwe t-shirts.

Morgen is het zover! We halen dan de nieuwe auto op.Toch wel een tikkie spannend nu. Vandaag heb ik voor het laatst in onze oude groene gereden. Snif. Maar hij raakt niet helemaal uit zicht want Mariska neemt hem over. Zij gaat na de Pasen in Utrecht werken, dus het kwam goed uit. Goh, deze Opel is een drie-generatie-Opel geworden! Eerst was hij van haar opa, toen van haar vader en nu van haar. De achternaam blijft hetzelfde! Ik heb hem al af getankt, want ja, je geeft geen lege tank mee. Ze mag er ook nog een keer mee door de wasstraat op onze kosten en ook de juni beurt nemen we nog eenmaal voor onze rekening. Morgen de rest van de spullen van de ene auto in de andere auto overhevelen. Volgende week het kenteken nog even overschrijven. Maar ja, eerst moet Jan in zijn gigantische rommel op zoek naar kenteken deel 3 ...Kan even duren. Ik denk dat een vervangend kentekenbewijs aanvragen tijdbesparender is... Nou, we zien wel. ;-)

Het scrapje is van kleine Lorelai. Anderhalf jaar en al helemaal in de ban van tablets en mobiele telefoons. Ze draait haar hand er niet voor om. Swipen maar!

Geen opmerkingen: