maandag 26 maart 2018

Wist je dat....deel 2

Wist je dat...ik weer een ticket naar Leeds heb geboekt? In augustus ga ik weer naar Suzanne toe in Yorkshire. En er staan voorlopig al weer wat dingen gepland. We gaan naar ' The Night Of The Proms' bij Castle Howard. Lijkt me geweldig om dat mee te maken. In de open lucht, dus ook al regent het pijpenstelen, het gaat door. Regenkleding mee! Op de planning staat ook een toneelstuk van Shakespeare in York.  In een speciaal voor de gelegenheid gebouwd theater. Heb er zin in! Kan het nog Engelser? Nee, toch?

Wist je dat....onze andere oude Opel, die uit 1993, weer met gierende bandjes door de APK is gekomen? Elk jaar denk ik weer dat hij op sterven na dood is, maar nee. Niet kapot te krijgen dat ding...

Wist je dat....Mariska afgelopen vrijdag doorgebracht heeft op de afdeling Cardiologie in het LUMC? Niks ernstigs! De afdeling is spiksplinter nieuw en ze hadden mensen nodig om de apparatuur uit te testen. Dus heeft Maris zich via een uitzendbureau in laten huren. Lekker relaxed toch? Acht uur lang was ze gekoppeld aan een hartmachine, (ze heeft een rustige hartenklop) een beetje breien, een beetje tv kijken, wat berichtjes en foto's aan haar nieuwsgierige moeder versturen.... beetje kijken wat de pot schaft. (Varkensschnitzel, Blote billetjes in het gras, Amandelvla met slagroom toe). Ik denk dat het menu is afgestemd op 80 plus...;-) Ze heeft ze weer verdiend.

Wist je dat...Hennie en ik afgelopen zaterdagmorgen al vroeg op pad waren richting Kudelstaart? Daar werd een workshop 'Hanging Basket maken' gehouden. Nou, we waren niet de enigen. Wat een drukte. Maar leuk, hoor. Na de uitleg van de tuinder konden we aan de slag. De keuze aan stekjes was groot. Uiteindelijk moesten er 12 hangenden en 4 staanden plantjes in. Ik dacht dat ik onthouden had welke stekjes ik wel of niet had genomen. Maar op den duur wist ik al niet meer welk plantje in welk gaatje zat. Wie weet zitten alle paarse bloemetjes wel aan één kant. Ik laat me tegen de tijd wel verrassen. Voorlopig worden onze baskets nog door de tuinder verzorgd. Rond de IJsheiligen kunnen we hem weer ophalen. Elke dag moet ie daarna water en eten. Hmmm. Ik hoop dat ik daar niet te laks in zal zijn. Ik ken mezelf namelijk een beetje.....

Wist je dat....zondagavond ons Beach Boys concertje was? We hebben niet alleen nummers van de Beach Boys gezongen, ook nog een blok van wat ouder repertoire. Maar oh, oh, dat ging hier en daar wel wat rommelig. Af en toe was ik hier en daar zomaar een regeltje tekst kwijt. Ach, we worden allemaal een dagje ouder, hè? :-P Na ons eerste blok was ook een intermezzo van 'Wij van Fleur. Twee vrouwen zongen een aantal Nederlandstalige liedjes met erg mooie teksten.
Ons tweede blok, de nummers van de Beach Boys, ging bij mij best redelijk. Ze liggen me ook. Dat scheelt. Na die 8 weken oefenen ligt de fundering op zijn plek. Nu is het een kwestie van de boel afkitten en oppoetsen. Komt dat goed? God Only Knows....

Geen opmerkingen: