zondag 22 april 2018

Lente!

Wat een mooie lenteweek hebben we achter de rug! Lente? Het voelde als zomer. Heerlijk.
Veel kilometers gemaakt. Met de benenwagen. Niet eens zo zeer met de auto. Hij heeft wel een lekker ritje richting Montfoort gemaakt. Daar zijn we naartoe gezoefd vanwege de verjaardag van zwager René. Tjonge, wat een verschil is het toch met onze oude auto.

Patricia vierde ook afgelopen week haar verjaardag. Haar 91-jarige moeder vond het leuk als wij bij haar thuis Patries's verjaardag zouden vieren. We waren een beetje bezorgd daarover, want ja... ineens een kamer vol met kakelende vrouwen. Zou dat niet te druk voor haar zijn? Maar ze heeft het goed doorstaan en vond het gezellig. Mooi.

En door het mooie weer konden we gisteren ook nog de tuin opknappen. Er had een kamperfoelie het loodje gelegd. Die had zich jaren geleden rond de regenpijp een weg naar boven geklommen. Was toen prachtig. Bloeide heel mooi, rook lekker. Maar nu hing hij er als een zielige bos stro bij. Daar is Jan lang mee bezig geweest om dat allemaal naar beneden te krijgen. Ik heb erna gelijk een nieuwe kamperfoelie geplant, de Hall's Prolific.
Een oude klimop hebben we ook weggehaald. Werd ook veel te groot. Jeetje, wat wortelt dat allemaal diep. Ook dat was ooit een kamerplantje. Is ook gaan woekeren. Weg ermee.

Een scheefgegroeide hibiscus op stam is ook een kwartslag gedraaid en staat ook weer in het gareel. Ik hoop dat hij het overleeft. Ik zag Jan nogal flink te keer gaan met een spade op zijn wortels. De komende weken maar even flink vertroetelen. De Hibiscus heb ik het dan over, hè! :-P

Verder heb ik elke dag de tuin aan moeten vegen. Soms twee keer per dag. De Magnolia is alweer uitgebloeid. Door het warme weer was de bloei kort maar krachtig. Vegen, vegen, vegen. Rommel, rommel, rommel.

Jos en Nico hadden een sierappeltje over. De Malus Evereste. Niet op stam zoals ik eigenlijk wilde. Maar nu heeft hij een ander plekje in de tuin gekregen en bloeit hij al. Hij kan vijf meter worden dus die moet ik echt elk jaar even korter wieken... Niet vergeten, Ien!

En verder ben ik zo blij met de bollenmand die ik begin november heb gevuld. Wat een uitbundige bloei! En het gaat maar door. Elke dag zie ik weer nieuwe tulpen en narcissen. Echt een aanrader om die workshop te gaan doen! Ik hoop dat ik ook zo'n plezier aan mijn hanging basket mag beleven.
Spannend. Die kan binnenkort ook opgehaald worden bij de kweker.
Eerst morgen maar eens naar van der Spek. Kijken voor een japanse esdoorn en een paar nieuwe hortensia's. Ik geloof dat ik morgen weer mijn winterjas aan moet??


Geen opmerkingen: