zondag 15 juli 2018

een jarig Jetje....

'Heb je je nog wel een beetje jarig gevoeld dit jaar' vroeg mijn moeder me laatst. Uhhh ja, eigenlijk de hele week wel!
Op mijn verjaardag zelf was er niemand thuis, behalve ik. Jan aan het werk. Mariska aan het werk. Zus, zwager en moeder van Efissos op weg via Thessaloniki naar Nederland. Hoewel ik normaliter mijn verjaardag alleen nog vier als het een kroonjaar is, zou ik het toch wel saai vinden als er niemand zou komen. Maar gelukkig, de scratchdames, Hennie, Patricia, Marianne, Marjan, Paulien en Lenie, waren van de partij. En het was gezellig. We hebben in de tuin kunnen zitten. Ik had een Lemon Merengue taart gebakken en nog wat bladerdeeg hapjes gemaakt.
Ik kreeg diverse telefoontjes van mensen die me feliciteerden. Ik had al een paar bossen bloemen gehad. Er werd nog een bos bloemen afgeleverd.
's Middags ging ik richting Schiphol om zus, zwager en moeder op te halen. Ik had al gelezen dat er een vrachtauto in de fik stond op de A4 en dat er aangeraden werd om via Utrecht naar Amsterdam te reizen. Dat heb ik maar gedaan. Je wilt toch op tijd aankomen, nietwaar? Maar ik ben zo'n tut, he? Navigatie ingesteld. Schiphol. Ik hoopte dat dat voldoende zou zijn, maar nee, ut ding vroeg om een adres. Had ik niet en kon het ook niet meer opzoeken want ik reed al. Nou ja, ik vind het wel, dacht ik. Ging allemaal prima, tot ik een afslag miste. Tenminste, ik nam een afslag die ik juist niet moest nemen. Zat ik in Amsterdam zelf. Keer om, keer om. Ok, nieuwe poging om weer richting Schiphol te komen. Onoverzichtelijke hoek om: shit, zit op de verkeerde baan, had anders voorgesorteerd moeten staan. Kon er niet meer tussen, dus nog maar een rondje. Pffff. Uiteindelijk toch op Schiphol aanbeland. En nog op tijd ook.
Familie opgehaald, (ze zaten onder de Griekse muggenbulten, de arme zielen) en weer in de spits richting huis. Even snel wat gegeten.
's Avonds kwamen Alex en Mariska me feliciteren. Al met al toch nog een drukke verjaardag.
In de loop van de week vielen er nog een paar verjaardagskaarten op de mat. Weer een jarig gevoel.
Donderdag uitgedeeld bij het koor. Daar mocht ik een koeklied uitzoeken en is er voor me gezongen. Voelde me weer jarig! En gisteravond werd ik mee uit eten genomen door Alex en Mariska bij SoSo. Daar hebben we heerlijk op het terras een hapje gegeten. Gezellig! En weer een jarig gevoel! Dus ja, ik heb me wel een beetje jarig gevoeld dit jaar! :-)
Oh oh oh, en weet je wat ik gisteravond ook nog gedaan heb? Even uitleg: ik kreeg toen we in Griekenland waren een filmpje toegestuurd door Mariska. Alex en zij hadden onze auto geleend om het automatische inparkeren uit te proberen. Hadden wij ons nog steeds niet aan gewaagd. Zag er gelikt uit. Hoe is het toch mogelijk, hè? De techniek staat voor niets.
En dat hebben we gisteravond ook nog even gedaan. Eerst heeft Alex het even voor gedaan en daarna heb ik het zelf uitgeprobeerd. Gaaf, zeg! Ging goed. Hij stond strak langs de stoep. Zo had ik het zelf never nooit kunnen doen. Bleek bovendien lang zo eng niet te zijn als ik dacht....

Geen opmerkingen: