dinsdag 24 juli 2018

Hieperdepiep, Lorelai 2!


Het is me het zomertje wel, zeg. Ik vind het wel weer even welletjes zo. Een paar daagjes wat koeler zou wel prettig zijn, klaag klaag. Ik ben ook zo'n Hollander, hè? T' is nooit goed, dat weer. Maar ik pas me wel aan. Doe alleen het hoognodige in de ochtend en hou de hele middag siësta. Rustigggg.
Afgelopen zaterdag, ook al zo'n warme dag, vierde kleine Lorelai haar 2e verjaardag. We hebben lekker in de tuin kunnen zitten. Gelukkig kon ik nog net een plekje in de schaduw bemachtigen. Jan niet. Het aanbod om zich even in te smeren met zonnebrandcrème sloeg hij natuurlijk af. Zijn ene arm, been en voet bleken 's avonds geroosterd te zijn. Tja. Zijn benen hadden dit jaar nog geen zon gezien, dus dat wil wel. Gaat wel weer over. Hij moet volgende keer maar even met zijn andere kantje naar de zon gaan zitten.
Thierry en Jessica hadden weer lekkere koele drankjes gemaakt. Kannen vol met vers geperst sinaasappelsap, Sangria en alcoholvrije Mojito. Lekker! Er kwam ook een kaasplank op tafel. Mijn oog werd al gelijk naar twee aparte kazen getrokken. Eentje leek op een grijze dome, wat was dat dan, joh?? Dit bleek geitenkaas met een as-laag erom heen te zijn. Grappig. Die andere was blauwaderkaas onder een dak van cranberry's. Ik heb ze allemaal geproefd. Ik hou van kaas.
Lorelai is een lekker tutje. Ze zegt nog niet zo veel. Af en toe hoor je Pappaaaaaaahhhhh. Mammaaaahhhh. Nou, ze blijkt best een stemmetje te hebben. Als zij eenmaal echt goed gaat praten dan commandeert ze haar hele omgeving. Zo'n typetje is het wel. Wat ze in haar kop heeft zit niet in haar luier. Over haar luier gesproken, hihi. Ze was samen met de vriend van Roxanne en nichtjes Joséphine en Géneviève naar een nieuw zwembadje in de wijk geweest. Om even te ontsnappen aan het warme weer. Hup, met verjaardagsjurk en al de plomp in. Lekker gespeeld. Bij terugkomst had ze 5 kubieke meter zwembadwater in haar luier meegesmokkeld. Hij hing zowat op haar hielen. Snoezig!
Ze is op dit moment helemaal fan van Masha en de Beer. Misschien vereenzelvigt ze zichzelf met het meisje. Ze lijken namelijk sprekend op elkaar.

Geen opmerkingen: