maandag 30 juli 2018

Tijd voor wat tips.... :-)

Ik heb een paar goeie tips voor de mensheid.

Tip één:
Krijg je ooit als kado een plant, omwikkeld met zo'n stukje stof met glitters, hartstikke leuk natuurlijk, in zo'n glazen pot? Is de plant ter ziele en zet je de glazen pot in de kast, want ja, die wil je bewaren natuurlijk, weggooien kan altijd nog (dat doe je niet) en wil je ook het stukje glitterstof bewaren....doe het niet! Ik vond het stukje glitterstof leuk. Misschien wil ik het nog wel eens gebruiken, denk je dan in je onschuld. Je kent die gedachten wel, toch? Maar ja, het stukje stof was wel vies geworden. Weet je wat, denk je dan; ik draai toch een was... ik prop het er wel gewoon even bij. Tussen denken en doen zit dan veel te weinig tijd. Nu denk ik: Niet doen! Ik herhaal: Niet doen! Tuurlijk, het wordt mooi schoon. Tuurlijk, het ruikt weer lekker fris. Maar de eerstkomende 3 wassen zullen onder de glitters zitten! Beddengoed...met glitters. Je hele bed daardoor met glitters. Handdoeken...met glitters. Sla je de handdoeken uit... badkamervloer...onder de glitters. Ikzelf..onder de glitters. Ik kan geen glittertje meer zien. Trek er je lering uit!

Tip twee:
Heb je de dag ervoor in je vinger gesneden? Denk je de dag erop dat het wondje allang dicht is, want ja..het bloedt toch allang niet meer? Ga dan niet het zoutvaatje vullen!
Ik zeg het nog maar een keer: Doe het niet! Ik heb nu aan den lijve ondervonden waar het spreekwoord 'zout in de wond strooien' vandaan komt! Inderdaad, mijn leed was verergerd....Auw. Deze tip moet je echt niet met een korreltje zout nemen!

Tip drie:
Heb je een rot hekel aan vliegen in huis? Ik ook. Je probeert zorgvuldig de hordeur dicht te houden. Maar Mango, de poes, loopt natuurlijk in en uit. Ik speel dan voor portier: deur open, deur dicht. Gaat meestal goed. Maar als ik niet snel genoeg reageer, dan klimt ze zo de hordeur in. Gevolg: hor gescheurd en vliegen vliegen vliegensvlug naar binnen. De mepper komt dan wel weer van pas, maar toch.
Ik kreeg het lumineuze idee om van die ouderwetse plakkerige vliegenvangers op te hangen. Die bleken nog te bestaan. Mooi. Eentje in de kamer en eentje in de keuken. Die dingen mogen niet op de tocht of in de zon, dus ja...waar moet je ze hangen? Niet in de luchtstroom van de ventilatoren. Niet bij de open deur. Nou, mijn tip: hang ze hoog!! Zo hoog mogelijk! En niet op een plek waar, als je gebukt staat en je komt overeind, er een hele vliegenvanger in je haar gekleefd zit! En die krijg je er niet zomaar uit! Gatverdamme, wat een vies spul is dat! En je krijgt het er ook niet uit met shampoo, hè! Nu heb ik een persoonlijke vliegenvanger op mijn hoofd. Ik durf amper naar buiten nu. Wie weet wat voor insecten ik nu aantrek.....

Geen opmerkingen: