woensdag 5 december 2018

Terug in de tijd...

Gisteren ontving ik een creatief werkje dat mijn achternichtje Joséphine speciaal voor mij had gemaakt. Lief toch? En het bracht heel wat 'Oh jaaa' herinneringen aan vroeger naar boven. Ook ik heb zulke werkjes gemaakt op de lagere school. En dat vond ik heerlijk om te doen. Linoleum snijden! Ik weet nog hoe dat groene stukje linoleum aanvoelde. Het bedenken van het patroon dat ik uit wilde snijden. De guts uitzoeken, een brede en/of een smalle. Het frustrerende als ik weer eens een verkeerde had gepakt die al een beetje bot was. Dan ging het weer niet zoals ik wilde. Eenmaal alles uitgesneden, heel geconcentreerd met het puntje van mijn tong tussen mijn tanden, was het tijd om aan de slag te gaan met de verfrolletjes. Als ik het me goed herinner mocht ik dat met van die potjes Ecoline doen. Dat was DE verf voor mij, want het was gekleurd EN doorzichtig. Zo mooi! Voor mijn gevoel scheen er licht doorheen. (hou ik nu nog van). Daarna werd er een afdruk op papier gemaakt. Dat was heel spannend. Want was het patroon precies zoals ik me had voorgesteld?? Het resultaat kan ik me helaas niet meer herinneren. Hihi, dat zal ik wel verdrongen hebben? Maar leuk dat het nu nog steeds op basisscholen gedaan wordt. Ook Joséphine doet het graag. Zo te zien wordt er nu wel een ander soort materiaal gebruikt....


Geen opmerkingen: