zondag 17 maart 2019

Hanging Baskets!

Woensdagavond... weer tijd om naar het Stadstheater te gaan. Deze keer, samen met Mariska, naar Pieter Derks. Een vrij jonge cabaretier waarvan ik zomaar aannam dat hij alleen een jong publiek aan zou spreken. Bleek niet zo te zijn. De zaal was gevuld met een heel divers gezelschap. Van jeugdig tot grijs en bejaard. Was weer een leuke avond. Ook weer voor herhaling vatbaar. Beschaafde humor en to the point!

Zaterdagochtend... vroeg! Tijd voor onze Hanging Basket Workshop in Kudelstaart. En met mij bedoel ik mijn zus, Hennie en Marjan en ikke. Extra vroeg op pad omdat het daar de vorige keer best moeilijk parkeren was toen het erg druk was. We waren nu de eersten. Gaf niks. We konden koffie pakken en alvast de kas in om te kijken welke soorten stekjes er deze keer waren om de mand mee te vullen. We zagen een aantal soorten die we vorig jaar ook hebben gebruikt en die uitbundig groeiden, zoals Petunia's en Verbena's. Hangbegonia's, Fuchsia's en soorten waar ik nooit van gehoord had. Allerlei kleuren, hangend en opgaand, grootbloemig, kleinbloemig en alles ertussen in. Maak daar maar eens een keuze uit. Jammer dat je ze niet allemaal kwijt kan! En onthou maar eens welke stekje je wààr hebt gestoken in je mand. Zitten de kleuren wel netjes verdeeld?
Deze keer waren er minder 'mandenmaaksters'. Een stuk of 14 totaal. Wel zo prettig. Je kunt het zo beter volgen wat de tuinder allemaal aan informatie geeft. En intussen hoorden we de regen maar op het glazen dak kletteren. Bah, wat een pietenpruimweer de laatste tijd!
De manden zijn weer in elkaar geflanst. Hier en daar met een beetje hulp. De stekjes zien er nu nog petieterig uit. De manden blijven nu nog in goede handen achter bij de tuinder. Hij verzorgt ze tot we ze in Mei op mogen halen. Hennie en ik weten al hoe dat is. Mijn zus en Marjan, die de mand voor het eerst hebben gemaakt, zullen hun ogen uitkijken. Niet te geloven hoe ze dan al gegroeid zijn!
We hopen dat we er weer net zoveel plezier van zullen hebben als vorig jaar. Wat een bloemenpracht was het toen....(zie de laatste foto)

Geen opmerkingen: