dinsdag 3 september 2019

Aan vakantie toe! :-)

Ik ben inmiddels alweer een week terug uit Yorkshire en ik ben al weer aan vakantie toe. In rap tempo volgen de dingen elkaar weer op

Dinsdagmiddag, in de bloedhitte, hadden we de crematie van de vader van de Antoine, de jeugdvriend van Jan. De goede man is 90 jaar geworden, dus best een respectabele leeftijd. Het was een mooie dienst in Delft. Het koor waar hij ooit lid van was heeft een aantal nummers uitgevoerd. Er was een dia-presentatie met foto's van zijn hele leven gemaakt. En beide zonen hebben wat verteld. Een mooi en waardig afscheid.

Woensdag kwam 's ochtends Paulien een bakkie doen (met uiteraard Engelse koekjes erbij) en 's middags zat ik weer bij mijn zus in de tuin een bakkie te doen (ook weer met taart) want zij was een jarige Jet.

Donderdag was onze eerste koorrepetitie. Een weekje eerder vanwege ons jubileumconcert in Oktober. En ja, er moet geoefend worden! Vooral met de choreografie die bij sommige nummers in het leven is geroepen. Dat is hier en daar nog wel een dingetje. Tekst, noten EN beweging. Linkerbeen vooruit of was het nou het rechterbeen eerst? Dat moet in mijn hoofd nog tegendraads vertaald worden, want ik ben links. Dus als je daarmee bezig bent, dan is de tekst weer weg.... Komt goed, komt goed! We hebben nog wel wat weekjes.

Maar ja, er moet ook geoefend worden voor het project 'Zing Je Rijk', waar een aantal van ons aan meedoen. Zes, ietwat jazzy nummers, vaak 8 stemmig, moeten we ook nog onder de knie zien te krijgen. En daar is nog minder tijd voor. Best pittige nummers. Maar ik heb al behoorlijk vaak geoefend, dus ik durf het inmiddels wel aan. Nummers als Let's Do It, Tea For Two, I Got Rhythm, Summertime, Over The Rainbow en mijn absolute favoriet Autumn Leaves. Ik heb er zin in!

Zaterdag hadden we een etentje bij Els en Antoine in Houten. Het was wederom mooi weer, dus het kon in de tuin. Heerlijk 'geplaatbakt'. ;-) In de verte werd het wel steeds donkerder en uiteindelijk begon het toch nog even te spetteren. ( de bekende druppel op de gloeiende plaat?) Dochter Babette en vriend Brent (ja, al 5 maanden verkering, lief!) hebben nog schepijs gehaald. Mjammie. Uiteraard hebben we ook weer herinneringen opgehaald aan vroeger. En hoe verweven onze levens eigenlijk zijn. Mooi is dat toch. Dat moeten we koesteren. Was weer gezellig. Volgende keer weer bij ons!

En maandag, gloeiende gloeiende.... borsten! Weer tijd voor een mammogram. En weer was er wat op te zien, dus aansluitend gelijk een echo. En weer was het vals alarm, gelukkig. Een extra cyste van 4 mm in mijn linkertiet. Ik heb er nu twee. Elke twee jaar komt er eentje bij, blijkt. Ach, de radioloog vertelde dat sommige vrouwen er wel 40 hadden in één mem. Mag ik nog blij zijn.
Ik heb mezelf maar weer een mooie bos lelies kado gedaan voor het weer doorstane onderzoek.

Geen opmerkingen: