dinsdag 28 april 2020

Grote wasjes, kleine wasjes...ik doe ze weer in de wasmachine!

Vorige week woensdag ging de wasmachine ineens stuk. Hij bleef hangen op het spoelprogramma, gaf allemaal streepjes in het display en wilde er niet eens mee ophouden toen ik de knop op ‘uit’ zette. Oeps, dan maar de stroom eraf. Ik was benieuwd wat ie zou doen als de stroom er weer op ging. Een hoop herrie! Ik was bang dat ie in de fik zou vliegen. Ging um niet worden. Maar eens de technische dienst van de Miele gebeld. Wat kon dit zijn? Er moest een mannetje bij komen. En die kon ‘al’ na anderhalve week komen...
Maar toen ging ik eens denken... hoe oud is deze wasmachine eigenlijk? Op mijn blog (mijn geheugen dus) kon ik niks over wasmachines vinden. Hij moet dus ouder dan 2007 zijn. En dat bleek achteraf ook wel, hij was al 15 jaar oud. Tijd voor een nieuwe!
De nog natte was heeft mijn moeder voor me afgemaakt. En dan krijg je later alles strak gevouwen en zelfs gestreken terug. Netter dan ik het zelf zou doen! Zo lief! Bedankt, mam!
Ik heb een hele studie gemaakt van wasmachines. Ik was er uit, ik wist welke.
Maar dat is makkelijker besloten dan besteld. Want in deze tijd van Covid-19 crisis bezorgen diverse winkels alleen tot over de drempel beneden.  Coolblue sloot niet aan, Media Markt niet, Miele zelf niet, Bemmel en Kroon niet. Ja, jeetje... ik kan toch geen 92 kilo op mijn rug naar boven slepen?? Zelfs Jan kan dat niet. En aansluiten op de trekschakelaar? Hmmm, ook een beetje griezelig.
BCC deed het wel! Maar daar wilde ik eigenlijk na het gedoe met de combi-oven niet meer bestellen. Stel je voor dat DHL weer voor de deur zou staan en de oude machine zou weigeren om mee terug te nemen??  Er eerst maar eens een e-mailtje naar de BCC aan gewaagd. Ja, hoor, echt, alles zou goed komen!
En vanmorgen kwamen ze. Twee man sterk! De gang hadden we ontruimd. Kon ik gelijk de rotzooi en stof achter de schoenenkast schoonmaken. Ahhh, erg! Vier jaar stof...:-)
Het was nog eventjes een probleem met het aansluiten... het ene eruit en het andere erin is altijd even een dingetje in onze meter kast. De stoppen slaan dan door. Ook dat is weer opgelost. Ik kan weer wassen in onze ‘space’machine. Ziet er gelikt uit. Wel met de gebruiksaanwijzing in de hand. Even wennen weer. Allerhande piepjes!

Mijn achternichtjes had ik al een hele tijd niet meer gezien. Laatst heb ik gevideobelt (of is het video gebeld) met Joséphine. Leuk! Samen een paar spelletjes gedaan. Hier zitten we beiden met een virtuele poes op ons hoofd...



Geen opmerkingen: