zaterdag 9 februari 2008

Happy Chinese New Year!


credits hier

Nadat ik mijn haar in de verf had gezet, zette ik in duster en met tulband op het hoofd, ook nog even mijn teennagels in de lak. Ondertussen genietend van het zonnetje dat naar binnen scheen en met de tv op teletekst. Daarop las ik dat er in Den Haag de start van het chinese nieuwjaar gevierd zou worden. Met volksmuziek, draken-optochten en al. Dat leek me wel wat. Dus nadat ik klaar was met uitspoelen, douchen en het fohnen van mijn inmiddels lichtgoudbruine haar, zijn Mariska en ik met het randstadrailtje naar het Haagje getogen. Wat een drukte! We waren nog net op tijd om een gedeelte van de optocht te zien. Wat wel opvallend was, was het feit dat de draken gedragen werden door niet-chinezen. Beetje vreemd. De chinezen die wel meeliepen in de stoet, droegen alleen een vlag of een stok. En volgens ons hadden ze daar niet echt zin in, aan hun "ik loop hier wel, maar ik wil hier niet zijn" blik te zien. Maar goed. T'was leuk om eens te zien. Het vuurwerk dat om 18.00 afgestoken zou worden hebben we niet gezien(en gelukkig niet gehoord!). Maris moest 's avonds dansen, dus dan moeten we op tijd thuis zijn voor het poelepetaat-ritueel van zaterdags. Volgende week gaat ze naar het Valentijnsbal. Ik hoop dat ze een leuke avond zal hebben. :-)

Geen opmerkingen: