maandag 11 mei 2009

Altijd weer wachten op die kerels....:-/


credits hier


credits: Foto du Clou/Zoetermeer

Terwijl ik vanochtend zat te wachten op een mannetje van de Firma Paans, die de verwarmingsketel zou gaan schoonmaken en water zou bijvullen etc, heb ik bovenstaand schilderijtje gemaakt. Ik had al een tijdje een langwerpige lijst in huis van 58 bij 16 cm. Het plan was om daar een collage in te maken van allerlei oude foto's van vroeger. Maar aangezien Maris en ik die photoshoot hebben gehad, heb ik die foto's ervoor gebruikt. Niet allemaal, dat had ook weer niet gepast. Maar zo is het precies goed. Ik heb het wel in 3 delen uit moeten printen en aan elkaar moeten plakken. Ik heb daar een prima programmaatje voor dat dat voor mij berekend en precies een marge uitprint wat je vast kunt plakken. Rapid Resizer heet dat. Al wil je een poster maken van 5 meter bij 5 meter, dan is dat geen probleem. Het kost je dan alleen wel een paar pakken A4 fotopapier. :-)
En aangezien ik toch zat te wachten op dat mannetje van Paans, (ik hou sowieso niet van wachten op mannen!, maar dit even terzijde), heb ik maar gelijk even de telefoon gepakt om afspraken te maken met de tandarts, de pedicure en de kapper.
Hij kwam trouwens pas om kwart over 11. :-/ Vervelend als je al sinds 8 uur zit te wachten. Maar ja, ik ben nou eenmaal een juffertje ongeduld! Ik heb er een hekel aan om thuis te moeten blijven voor dit soort dingen. Uit eigen wil thuis zijn is prima, maar verplicht...bwllaah. Zodra hij zijn hielen had gelicht, was ik ook op weg. Even de broodnodige (letterlijk!) boodschappen gedaan. Ik heb vanmiddag nog getracht in de tuin te zitten, maar er staat teveel wind helaas. Jammer!

Misschien wel leuk om even wat uitleg te geven over de allerbovenste scrap... Op de foto twee tantes van Jan, tante Jannie en tante Ger. Het haakwerkje is origineel. Tante Ger heeft dat gehaakt. Ik heb het ingescand en het tot elementje gemaakt voor te scrappen. Ook de kaart erachter is een originele verjaardagskaart uit ongeveer de jaren 20. Ook ingescand en tot elementje gemaakt. Al met al een heel persoonlijke scrap dus!

Geen opmerkingen: