zondag 24 mei 2009

In vogelvlucht

Denk ik vanmorgen, zittend in het zonnetje, rustig een boek te kunnen lezen bleek dat even een illusie! Er vloog een vogel de kamer binnen! Ik voelde een hele windvlaag boven mijn hoofd. Hij maakte een rondje door de keuken. Scheet in vogelvlucht even de deur van de koelkast vol! (waarschijnlijk een schijtlijster!) En wist daarna niet meer welke kant ie op moest. Hij landde tussen de planten en wilde maar steeds naar buiten vliegen. Maar ja...een raam, hè? Dom beest! :-) Eerst maar de katten de deur uitgezet. Cloris was sowieso al doodsbenauwd. Hij wordt altijd zenuwachtig van tumult. Toch nog maar even de camera gepakt voor een korte impressie. (ik lijk wel niet wijs maar dat was het eerste wat ik dacht: mooi voor op m'n blog!)

Met pijn en moeite kreeg ik de vogelvrijverklaarde gevederde vriend te pakken en heb hem de vrijheid gegeven. Hij zal me wel dankbaar zijn geweest. Toch?

Geen opmerkingen: