woensdag 24 juni 2009

Wij vieren feest, dus weg met de malaise!


credits hier

Jan en ik zijn vandaag 21 jaar getrouwd! Dat is wel een feestje waard. Nou, feestje...in ieder geval dan toch taart! Dus stond ik vanmorgen om half 9 al een aardbeien-yoghurt-taart te 'bakken'. Lekker fris, zeker met dit prachtige zomerse weer! Ik kwam er wel achter dat ik ERG toe ben aan nieuwe bakvormen. De binnenkant van twee van mijn springvormen zijn zo roestig als de knieƫn van Sinterklaas. Die waren niet meer te gebruiken. Gelukkig had ik nog een uitschuifframe-bakvorm. Die kun je zowel vierkant als rechthoekig maken. Nu heb ik dus een vierkante taart. Is weer eens wat anders. Je kunt zo wel makkelijker de taart in stukken snijden, denk ik. Maar in ieder geval staan er twee nieuwe springvormen op mijn verjaardagslijstje.
Bestaan er eigenlijk roestvrijstalen vormen? Of kom je dan uit bij die siliconen dingen? En hoe zijn die in de praktijk? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb ze wel voor het maken van bladerdeeghapjes en muffins en dat gaat prima. Maar krijg je ook makkelijk een hele taart uit de vorm zonder te breken??
Als het goed is gaan we zondagavond uit eten ter ere van deze heugelijke dag. :-))Vandaag kwam niet goed uit. Mariska zit midden in een proefwerkweek, dus die zit veel te leren. En ze had ook nog wat achterstallig werk voor twee vakken waar ze een hekel aan heeft. Dat moet ook af. Volgende week heeft ze nog een presentatie te doen over homorechten in Amerika en daarna kan ze, geloof ik, op haar lauweren gaan rusten. Ze kijkt al helemaal uit naar aanstaande zaterdag. Dan is er een festival hier in Zoetermeer met optredens van allemaal bandjes. En daar gaat ze met een groep vrienden naartoe. Even wat ontspanning!
Ik ga eens even mijn nieuwe net gekochte geraniums in de aarde zetten. Er stond een bak met violen voor mijn raam en die waren ineens helemaal lelijk geworden. En ik wil wel iets leuks om tegenaan te kijken. Ja, toch?

Geen opmerkingen: