zondag 25 april 2010

Een dagje zingen



We waren al vroeg op pad. Hennie, Lenie, Elvira en haar man Ruud en ik gingen met de Randstadrail naar Den Haag. Die reed toevallig dit weekend alleen linksom vanwege werkzaamheden zodat we nog even moesten overstappen. Op die halte voegden Patricia, Franca en Marianne zich bij ons. Op DenHaag Centraal wachtten we nog even op Pauline die met de trein gekomen was. Mia was helaas ziek, dus zij kon de Miserables scratchdag niet meemaken.
Daarna was het maar een klein stukje wandelen naar de Duitse Kerk aan het Bleijenburg. Nooit geweten dat daar een kerk zat trouwens. De koffie en thee stond al klaar voor alle zangers van vandaag. Met een flinke plak cake erbij. Toen we dat verorberd hadden zochten we een plekje in de kerk, waarna de repetities begonnen. Wat een prachtige akoestiek! Wat zong dat lekker! En zo te horen had iedereen zich goed voorbereid. Dus de dirigent (Peter Dingemanse, ook dirigent van ons koor Enjoy)was aangenaam verrast. Nou is er altijd wel iets op aan te merken, maar zo blijf je tenminste lekker bezig. Voor we het wisten was het alweer pauze voor weer een bakje koffie of thee. Daarna weer een repetitie blok tot aan de lunchpauze. Nou, dat was heel uitgebreid. Broodjes met allerlei beleg, krentenbollen, mueslibollen, fruit, salade, van alles te drinken. Fantastisch! Zo goed geregeld! En nog door vrijwilligers ook! Mijn complimenten, hoor.
Doordat het zulk mooi weer was hebben we nog een rondje Haagsche binnenstad gelopen. Er was kermis op het Voorhout. Gezellig.
Daarna weer oefenen en oefenen. En dan hoor je al hoe het kan klinken. Zo mooi! Vooral met de mannenstemmen erbij. Het was een beetje moeilijk om een goed plekje op het podium te bemachtigen. Je staat daar toch met 80 man op een kleine oppervlakte. En dan moet je ook de dirigent nog kunnen zien... Dat kan niet altijd. Zeker niet als de mensen voor je hun blaadje hoog houden of van de ene voet op de andere voet staan te wiebelen. Zo zie je Peter nog, zo zie je hem niet meer. :-/
Het werd 5 uur. Tijd voor de uitvoering! Mia en haar man, zij was inmiddels een beetje opgeknapt, zaten in het publiek. Leuk dat ze het op deze manier toch nog heeft mee kunnen maken! Mijn moeder, Jan haar vriend en mijn Jan waren ook gekomen. Jan heeft opnames gemaakt van een aantal nummers. Ik wilde sowieso de nieuwe nummers uit de Miserables op video hebben, want ik wist niet hoe ze klonken. Maar hij heeft nog meer dan dat gefilmd! Bedankt, Jan, geweldig!!
Het filmpje van mijn lievelingsnummer (Empty Chairs and Empty Tables) heb ik hier op de blog geplakt. De andere filmpjes kun je op mijn YouTube pagina vinden. Het zijn er totaal 5.
De uitvoering ging beter dan de generale repetitie. En zo hoort het ook! Ik zag hier en daar iemand uit het publiek een traantje wegpinken. Het zijn nou eenmaal best emotionele liedjes. En als ik dat zie dan schiet ik ook vol. Daar kan ik niks aan doen. We kregen na afloop een daverend applaus en we hebben zelfs nog een toegift gegeven.

P.S. Het filmpje is te groot voor dit blogformaat. Hoewel het al de kleinste was die ik kon insluiten. Kijk voor de volledige versie dus maar op mijn YouTube pagina!
Zie bovenstaande link.....

Geen opmerkingen: