zondag 18 april 2010

'Even' een reisje boeken....


credits hier

Ik was in januari of februari al bezig geweest met het uitzoeken van onze zomervakantie. Eerst gekeken naar welke gebieden in Ierland we deze keer zouden gaan. (County Wickow, bergachtig gebied) en County Cork (aan een baai). Daarna kijken voor vakantiewoningen enzo. Maar toen was nog niet bekend WANNEER we precies zouden gaan, dus boeken kon ik nog niet. Dat zou afhangen van wanneer Jan vrij kon krijgen en wanneer Mariska nou precies vrij had van school en wanneer ze weer moest beginnen in Delft. Ze heeft ook nog kennismakingsdagen en daar wil ze natuurljk bij zijn!
Maar afgelopen vrijdag konden we eindelijk de knoop doorhakken. De hele avond heb ik achter de computer gezeten om alles weer optezoeken. Zaterdag heb ik een plan de campagne gemaakt want er moest heel wat geboekt worden. Autohuur (ophalen in Dublin, inleveren in Cork), hotel voor de eerste overnachting (Dublin), huisje 1, huisje 2, hotel voor de laatste overnachting, vlucht naar Dublin, vlucht terug vanaf Cork.
Een hele uitzoekerij. En er zat ook nog eens een flinke tijdsdruk achter. Voor de vluchten met Aer Lingus was dit de laatste dag om met mijn kortingsbon die ik via de email heb gehad te boeken. Er zullen ongetwijfeld nog wel vaker aanbiedingen komen van die maatschappij, maar hoe langer je wacht met boeken hoe duurder de plaatsjes in het vliegtuig sowieso worden. En voor een van de huisjes had ik nog maar een week de tijd voor een extra 10% korting. Poeh, dat was dus stressen! Ik ben dus gister de hele middag constant bezig geweest. Ik voelde na afloop zo de hoofdpijn opkomen. Later kreeg ik daar nog nekpijn bij die aan een kant via mijn schouder naar mijn arm liep. Da's gewoon de spanning! Pfff. Ik zou eigenlijk 's avonds naar de verjaardag van mijn zwager gaan, maar daar heb ik maar vanaf gezien. Gelukkig maar, want ik hoorde van Jan en Mariska dat het beredruk was!
Maar vandaag gaat het weer prima met me! :-) Nergens last meer van! En kijk eens naar buiten: het zonnetje schijnt! Dus dalijk de paden op en de lanen in.
Prettige dag allemaal!

Geen opmerkingen: