maandag 26 april 2010

Elf Fantasy Fair/ De vlag kan uit!


credits:
paper...Marypop
template...Yin
elements....Faerienuf

Mariska heeft het afgelopen zaterdag ook leuk gehad op de Elf Fantasy Fair. Ze is samen met Mike richting Vleuten gegaan, en daar voegde Cindy zich bij hun. Cindy kwam vanuit Oosterbeek, dus vandaar. Ze hadden natuurlijk behoorlijk wat bekijks in de randstadrail en de trein. Normaal zitten daar geen ierse kabouters en hippies in. :-) Maar hoe meer ze in de richting van Utrecht kwamen hoe meer uitgedoste mensen er in de trein stapten. Ridders, gedrochten, jonkvrouwen en andere fantasie figuren. T'is elk jaar weer een goed bezocht evenement. En oh, wat hebben ze een goed weer gehad! Het was Mariska's vierde jaar alweer. En het valt niet mee om elke keer weer een outfitje te verzinnen en te maken. Maar ook daar hebben ze al voorpret van gehad. Volgend jaar gaan ze weer! :-)

Vanmiddag ben ik een vlag gaan halen bij de Praxis. Je ZOU denken dat dat zo gebeurd zou zijn, maar niets is minder waar. In eerste instantie stond ik in een rij bij de kassa waar geen beweging meer inzat. Er was iets mis en er moest hevig getelefoneerd worden. Schoot voor geen meter op, dus maar in de andere rij aangesloten. Dat ging als een speer en ik zag de mensen in de andere rij al bozer en bozer kijken. Maar ja, de mensen voor me hadden een kar met hele brede latwerken erop. EN de prijs klopte niet! Bij deze kassa deed haar telefoon het al helemaal niet, dus zij moest raad vragen door het hele verhaal om te roepen. Tja, kan even duren! En dat duurde het dan ook! Ok, de prijs die de kassa aangaf klopte dus niet, en de mensen kregen de aankoop goedkoper. Zij blij, wij blij, want het zou op gaan schieten. Maar nee, hoor. De brede latwerken pasten niet door de uitgang bij de kassa. Het hele zooitje moest achteruit en via de grote uitgang. De hele rij moest dus achteruit om ze door te laten! Ach, kan er ook nog wel bij. Eindelijk was ik dan aan de beurt. De setprijs van de vlag was 10 euro, en ik had er nog een aluminium houder extra bij genomen voor 4,99. Dus je ZOU denken dat het 14,99 zou zijn. Maar nee, de kassa gaf de volle mep aan. Alles apart geprijsd. Ineke boos, de mensen achter me boos. Dus zij alles weer afboeken en weer in het omroepapparaat geklommen. Er kwam geen raad en geen antwoord! Toen heeft de arme ziel maar zelf die 10 euro aangeslagen en apart de extra (uiteraard de verkeerde) houder. Was 3 euro in mijn voordeel. :-) Normaal zou ik dat netjes zeggen, maar aangezien ze bij alletwee de kassa's zaten te klooien, konden ze voor mijn part de allerhoogste boom in.
Maar goed, ik ben nu wel met vlag en wimpel geslaagd met m'n aankoop. Nu Mariska nog slagen....

Geen opmerkingen: