woensdag 6 oktober 2010

T'is weer zover!


credits: kit...Spring and Love by Laura/ strawberries...Cajoline/ tube...Nikko Graff

Heb je dat ook wel eens? Zo'n dag waarbij het lijkt alsof alles wat je doet niet opschiet? Je rolt van het een in het ander, zonder dat je dat wilt. Het begon al om 6 uur. T'is niks dat ik Jan een nieuwe wekker heb gegeven voor zijn verjaardag maar het kreng zorgt er wel voor dat ook ikzelf met een hartverzakking naast mijn bed sta! Wat een kabaal! Maar zijn werk doet ie wel. Jan slaapt er niet doorheen. Ook de hele goegemeente van Zoetermeer niet, maar dat doet niet ter zake!
Na het wassen, aankleden, ontbijten en optutten was ik van plan om boodschappen te gaan doen. Helaas, het is er nu nog niet van gekomen. De pietjes waren aan het hakketakken met hun gierstslinger, dus was ik van plan om het ding er even uit te halen. Gelijk maar de kooi schoongemaakt. (Was ik niet van plan). Allemaal weer veertjes op de grond, dus maar weer stofzuigen. (Was ik niet van plan). Gelijk gedweild. (Ook niet van plan). Bovengekomen bleek Cloris naast de bak gepoept te hebben. Bof ik even! Ook maar weer opgeruimd. (Niet van plan, doch noodzakelijk!). Ik zag een zak met winterkleding staan. Ook gelijk uitgezocht, dingen gepast, op stapels voor 'weg' en voor 'houden' en het houdspul in mijn kast gehangen nadat ik de rest van het zomerspul weer eruit had gehaald. (Helemaal nog niet van plan). Bedacht me ineens dat ik nog een paar jassen ergens moest hebben die me te groot waren en die dus weg kunnen. Met de nodige circuscapriolen me een weg gebaand in DE rommelkamer van het huis om ze te pakken. Inmiddels was het wel weer tijd voor een bakje thee. (Wel van plan) Water opgezet. Even zitten. Komt Kiwi weer op mijn schoot liggen. ( Niet gepland, maar oh zo knus, gezellig en warm) Theewater alweer afgekoeld. Inmiddels is het alweer half 1! En wat heb ik nou nog gedaan? NIET mijn boodschappen! Nou ja. Ik doe ze wel op de terugweg van het theedrinkmiddagje bij mijn zus. :-)
Ik hoop dat jullie een meer gestroomlijnde dag hebben! Prettige dag toegewenst!

Geen opmerkingen: