zaterdag 18 december 2010

Lekker kokkerellen en 'even' naar de kerk....


credits: collab....Forest Sleighride

Vandaag ben ik alvast begonnen met het Bombay Buffet. Eerst yoghurt met kruidenmarinade gemaakt voor de Tandoori kip. Die heeft de hele dag in staan trekken. De Courgette-curry is gemaakt. Hmm, rook zo lekker! Morgenochtend ga ik nog een bloemkool-kokossalade maken en 's middags nog een ricotta-spinazieschotel. Verder natuurlijk nog citroenrijst (vind ik zo lekker!), raita (komkommer-yoghurtsaus), naanbrood (moet nog even onder de grill), en mango-chutney.
De Tandoori-kip heb ik net gebakken nadat ik terugkwam van een kerkdienst hier in Zoetermeer waar Jan met Inspirited moest zingen. Oh, oh, oh. Wat een dienst. TWEE UUR EN EEN KWARTIER! Als ik dat vantevoren geweten had... Maar ja, Jan is ook vaak bij een optreden van mijn koor, dus ik wilde hem eens een wederdienstje doen. Er waren maar 28 toeschouwers. Niet veel, dus. Waarschijnlijk vanwege de sneeuw.
Er waren nog een aantal akkefietjes met een paar kinderen die uiteraard precies op mijn rij zaten. Eentje sprong op papa's schoot en stootte keihard haar knie. Krijsen natuurlijk. De andere stikte zowat in een zuurtje, dus er was paniek. Maar daddy kwam tot de rescue en sloeg het kind zowat de longen uit haar rug. Ook weer opgelost! Pfff. En de dienst duurde maar en duurde maar. De kerstgedachte (soort preek) had een hoog gaapgehalte. De samenzangliederen waren voorzien van VEEL coupletten. Ik veerde wel steeds op als Inspirited ging zingen. Even afleiding! Goede balans. Mooi gezongen. Ze zongen iets van 8 nummers, waarvan ik er maar 2 niet kende. Leuk om 'While Shepherds rocked' te horen. Wij zingen dat nummer ook met ons koor. Ook de dochter van onze dirigent speelde nog 2 stukken op haar viool. En niet onverdienstelijk! Maar goed, het duurde en duurde. De kindertjes naast me hadden het ook wel gezien en waren nog maar moeilijk in bedwang te houden. En inmiddels had ik de kou ook al op voelen kruipen van mijn voeten naar mijn knietjes. Tijd om naar huis te gaan. Jan en ik waren lopend gekomen, maar Elly heeft ons even thuisgebracht. Aardig!
Maar goed, de kip is klaar. Morgen de saus. Nu nog een was ophangen en mijn bed opmaken. En dan de oogjes maar weer toe! Morgen weer een dag, nietwaar?

P.S. Nog even een tip! Als je bezig bent met meerdere recepten tegelijk te maken, plak ze dan even op de keukenkastjes! Zo zijn ze goed leesbaar en blijven ze nog schoon ook!

Geen opmerkingen: