woensdag 22 december 2010

Over muizen en engeltjes....


credits hier

Mijn muis was kapot! Blijkt dus dezelfde levensduur te hebben als die van mijn moeder. Was dezelfde muis, namelijk. Intussen even een andere oude muis eraan gehangen, maar die scrollde niet. Hoe irritant! Gisteren een nieuwe gekocht. Wow! Hij verandert constant van kleur: blauw naar groen naar paars naar rood naar geel naar turkoois! Maar het doen, ho maar! En of ik nou hoog of laag sprong, hij vertikte het om te bewegen! Plug and play noemen ze dat dan! Alle USB poorten geprobeerd. Niks! Geen driver voor te krijgen op de website van de fabrikant... Dus maar de driver die ik voor mijn ouwetje eraf gehaald in de hoop dat windows zelf een drivertje kon vinden. Deed geen ENE muis het meer! En dan ben je onthand, hoor.
Maar ja, zowel Jan als ik hadden geen tijd om er verder naar te kijken. Jan had een etentje met Inspirited en daarna koorrepititie. Hij wilde daarom toch maar niet mee naar het theater. Patricia heeft zijn plekje ingenomen en zij kwam ervoor nog gezellig eten zodat we op tijd naar het theater konden gaan. Een avondje Ave Maria. Vertolkt door het Roemeense Staatsphilhamonie Moldava Iasi koor met een extra sopraan en tenor. Geen groot koor. Zo'n 36 mensen. Onversterkt! Oh hemel, wat mooi! Wat een stembeheersing. Sopranen die ragfijn zachtjes kunnen inzetten. Spatgelijk. Zo mooi! Net engeltjes. Daar kunnen wij als koor nog een puntje aan zuigen! Hun s'jes waren kort en spatgelijk. :-) Ze zongen ook nog een aantal gewone kerstliederen. En wij als publiek mochten ook nog een paar keer meedoen. Leuk! Al met al was het een sfeervolle avond!
Op de terugweg bleken we tesamen met Jan in de randstadrail te zitten. Uiteraard zag hij ons niet. Zelfs niet toen ik vlak voor hem stond! Hij staart maar wat in de ruimte! :-)
Vanmorgen vroeg kwam ik op het lumineuze idee om de muis niet via een USB poort aan te sluiten maar gewoon met een verloopstekkertje op de PS2 poort. En eureka! Hij doet het! Opgelost! Mijn dag is weer goed!

Geen opmerkingen: