woensdag 1 februari 2012

Brrrrr....KOUD!


credits:
tube...Kahlan
paper and elements....Collab kit The Orient

Vanochtend was de Scratch-oefen-sessie bij Hennie in Oosterheem. En oh, wat was ik weer sportief: door de vrieskou op mijn fiets ernaartoe gereden! Wel weer goed ingepakt met deze keer mijn bruin-bonte-luipaardprint-hoed op mijn eitje. Ineke komt op deze manier de winter wel door, hoor!
Na de weer gezellige zangochtend fietste ik als de wiedeweerga weer naar huis, want 's middags zou het theekransje op visite komen. Kom ik thuis... verwarming uit! Koud in huis, koud water! (Arme Mariska had van armoe heur haar onder de ijskoude kraan gewassen! De bikkel!)
Tja, ik heb nog even staan staren naar de display van de verwarmingsketel in een poging om erachter te komen waarom hij niet meer wilde werken. Cijfer 5 en een knipperend lampje. Zegt mij echt niks, hoor, terwijl ik toch echt wel een beetje technisch aangelegd ben. :-/ De firma Paans maar gebeld. En gelukkig konden ze dezelfde middag nog een mannetje sturen. Fijn!! En dan begint het wachten. En dan duurt de middag lang! De visite kwam, dronk thee met wat lekkers erbij, en begon het ook al aardig afteniften. Hè, wat vervelend nou weer... :-/
Maar goed, hij is net geweest en het is alweer opgelost. Onder het knipperende rode lampje blijkt een resetknop te zitten. Als je die indrukt springt ie in de meeste gevallen weer aan. Blijkt. :-) Maar hij heeft gelijk even een onderhoudsbeurtje gegeven. Mocht het weer gebeuren en de resetknop werkt niet, moet ik weer bellen. Dan moet ik doorgeven dat ze even op de bon moeten kijken en dat ze dan een nieuw ontstekingsgeval moeten meenemen. Ok, staat hier dus genoteerd. Kan ik het niet vergeten! Hoef ik het ook niet te onthouden! Oh, wat handig toch, zo'n blog! Echt, hoor, t'is inmiddels gewoon een vervanging van mijn geheugen geworden. Een externe schijf, zeg maar! ;-)

Mariska is weer naar Leiden. Sterretjes en planeetjes kijken. Deze keer met een telescoop die bovenop hun eigen faculteitsgebouw staat. T'is er schitterend weer voor! Zo helder! De andere telescopen die in de oude Sterrewacht staan worden nog steeds gerestaureerd, behalve eentje. Die was al klaar. Daar hebben ze gisteravond al doorheen gegluurd. Stelde volgens Mariska niet veel voor. Jupiter was en bleef klein. De dame is niet snel tevreden! :-)
IK heb Jupiter nog NOOIT gezien! Jullie wel??

Geen opmerkingen: