donderdag 16 februari 2012

Over dakmatrassen....



Mijn moeder was gisteren jarig. Ze is 76 jaartjes jong geworden en dat hebben we 's avonds gevierd. En omdat we er nu toch waren leek het me wel handig om op de terugweg gelijk de matras mee te nemen op het dak van de auto. Ik had toch genoeg 'matrasvasthouders', Jan, Mariska, mijn zus José en mijn zwager Nico. Ik had vantevoren mijn plan al uit de doeken gedaan: we halen gewoon een paar broekriemen door de lussen van het matras, doen de ramen open en binden de voorste twee vast aan de hoofdsteunen (want ik moet sturen) en de achterste twee moeten de mensen achterin dan maar goed vasthouden! Prima plan, toch??? Vond ik wel! Ik was trouwens de enige die het achteraf een prima plan bleek te vinden. Jan vond het al helemaal niks, maar opperde ook geen ander plan om het ding naar huis te krijgen. José vond het eng maar durfde, geloof ik, niks te zeggen. Ze waren allemaal bang dat de wind eronder zou komen en dat ie als een vliegend tapijtje weg zou vliegen. Nico had er ook zo zijn gedachten over (hij wilde geen koude handen krijgen!) en was zo wijs geweest om een paar sjorbanden meetenemen om hem stevig vast te maken. Ja, natuurlijk, sjorbanden! DAAR had ik niet aan gedacht! :-) De heren hebben hem vast staan sjorren. In de regen!
Ze waren er net mee bezig toen er een politiewagen langs reed. Oh jee! Je zult wel weer geen matras op het dak mee mogen nemen....Maar hij reed gelukkig door. De hele weg naar huis was wel avontuurlijk, hoor. Er kwam vooral veel wind op de hoger gelegen wegdelen. Dan zag je het matras aan de voorkant wel een stuk omhoog gaan. Zou ie ut houden?? Giechel, giechel. Spannend, spannend! Onderweg nog twee politiewagens gezien, maar geen eentje die de moeite nam om ons aantehouden. (toch wel een beetje jammer, had het nog bloedstollender gemaakt!) :-)
Maar goed, het is gelukt! Nu maar kijken of de prinses op de erwt nu beter kan slapen!

Dublin, vlucht en hotel, voor Mariska en mij, is geboekt! En t'is maar goed dat ik het niet eerder gedaan had. Ik kreeg op Valentijnsdag namelijk een leuke aanbieding van Aer Lingus. Scheelde weer iets! :-) Kan ik nu ook weer afvinken op het 'to do' lijstje. Check!
Ik lig weer redelijk op schema!

Geen opmerkingen: