zaterdag 11 februari 2012

Ongedurig typetje...


credits:
frame...Kpertiet
kit...Black and Blue by Paprika
wordart...Drehi

En? Lijk ik op mijn moeder? Zo te zien op bovenstaande scrap wel. Het zit 'm weer in de ogen. Dat is zo in de hele vrouwelijke kant van de familie. Grappig om te zien.

Ik zit weer in een rare periode. Weer zo'n periode waarin ik aan alles begin en weer niks afmaak. Vervelend vind ik dat zelf. Ik heb geen rust in mijn kont. Ik zit nu dit stukje te schrijven maar intussen ben ik al 3x wat anders gaan doen. Ik heb het gevoel dat ik constant in de 5e versnelling zit. Ik moet een beetje afremmen. Maar hoe? Zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen! Was dat geen liedje van 'Doe maar'? Ik wil juist minder doen, maar het dan wel afmaken! :-)

Ik ben o.a. ook begonnen (en na het afbreien van de dubbele boord ook weer gestrand) met het breien van mijn aanstaande nieuwe baret. Hartstikke leuk patroon. Ik DACHT dat het gevlochten was, maar nee. Het blijkt in een entrelac steek gebreid te zijn. DAT heb ik nog nooit gedaan! Ik had er zelfs nog nooit van gehoord! Inmiddels heb ik wel al een filmpje op Youtube bekeken hoe dat dan in zijn werk gaat. IS wel te doen... als ik in een minder ongedurige 'state of mind' zou zijn. Zeker met zo'n baret. Ik moet meerderen en op het laatst weer minderen, in het rond!, en IN dat patroon. Pffff. Misschien dat ik eerst een sjaal brei in dat patroon. Dan ben ik vast gewend aan die steek. Maar goed, dat ligt dus weer even stil. Ut gaat toch dooien! :-P

(ik ga nu even thee zetten....)

Ik ben ook begonnen met het verzamelen van recepten voor een Thais Buffet dat ik wil gaan maken begin maart. Een aantal recepten heb ik al van het internet gehaald. En vanmiddag heb ik een kookboek uit de bieb gehaald waaruit ik ook een aantal naar mijn idee lekkere recepten heb ingescand. Zo hee, ik had me trouwens een gepeperde rekening bij de bieb! Was veel te laat met mijn boeken terugbrengen.... Ik was bezig in 'Polly' van Freya North. En ook dat las ik maar niet uit! Steeds maar kleine beetjes omdat ik het geduld weer niet had. Maar ik wilde het ook weer niet terugbrengen voor ik het uitgelezen had. Dat deze periode maar snel afgelopen mag zijn! :-/

Dublin moet ook nog geboekt worden! Heb wel al de hotelsite en de Aer Lingus site voor me gehad. Maaaaaarrrrr.... beiden nog niet geboekt! Waarom nou nog niet?? Pffff.

Ben nog niet op beddenjacht geweest.....want ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ik neig naar een boxspring. Ik wil dan ook de slaapkamer opknappen. Maar weet nog niet in welke kleuren. Ik ben zo besluiteloos op het moment!
Mijn moeder heeft haar te zware 140x200 matras verruild voor 2 eenpersoons. Da's makkelijker omkeren voor haar. Maar die binnenveringmatras moet nu hier naartoe. Maar hoe?? (Mariska en Alex vinden mijn matras te hard aan hun ruggetjes). Het ding past niet in de auto. Mag ook niet dubbelgevouwen worden. We hebben geen trekhaak. Het enige waar ik nu aan denk is om het ding op het dak te leggen, om in elk handvat een leren riem te slaan en door het raam naar binnen te halen, vast te maken aan de hoofdsteunen en/of vastgehouden wordend door medepassagiers. Dan mag het natuurlijk niet regenen! Zie je ons al rijden door Zoetermeer??

Ben WEL al begonnen met de felicitatiekaarten voor februari. (natuuuurlijk nog niet klaar) Wat een hoop jarigen weer! Tante Netty, tante Wil, mijn moeder, tante Tiny, Chris, Suzanne... alvast gefeliciteerd allemaal!

(gaat nu thee drinken!)

1 opmerking:

Suzanne zei

I love Freya North books and Becci and I have read them all I think.........Polly is a good read!
Now I am into jodi Picoult - fantastic writer!!! xx