maandag 20 mei 2013

Over Daniel en Anouk...

Vrijdag werd achterneefje Daniel 1 jaartje oud en dat werd gisteren uitgebreid gevierd. Heerlijk in het zonnetje in de tuin! Wie had dat kunnen denken als je het weer van afgelopen en aankomende week bekijkt! Als ik de uitnodiging beter had bekeken had ik kunnen weten dat dit een thema-kleur feestje zou gaan worden...dan had ik mijn felicitatiekaart ook in die kleuren gemaakt. Nou ja.
De tuin was leuk versierd met papieren pompoms in beige en blauw. Ook de taart die nicht Laura gemaakt had was in die kleuren. Zo schattig! En zo lekker ook! Is weer niet goed voor de lijn,hè? Net als al die andere hapjes die ik ook weer gegeten heb. De tafel stond weer vol! Goh, Daniel, de jongste van de familie, is nu ook alweer één! De tijd lijkt zo snel te gaan!

En hebben jullie het songfestival gezien zaterdagavond?
Jan, Mariska en ik zijn er speciaal voor gaan zitten. Thee met een mango-kwarkpunt erbij. Kaarsjes aan. Toastjes erbij... We waren er klaar voor! En daar kwamen de eerste disco dreunen al voorbij. Boem boem boem. Ze besteden tegenwoordig maar weinig tijd aan de muziek. Het is al gauw goed, blijkt. En daar kwamen de eerste schreeuwers alweer voorbij. Blèr blèr!
De een nog luider en snerpender dan de andere... Of in een superkort jurkje of in een jurk waar ze zowat in uitpuilden.
En daar stond onze Anouk. Simpeltjes...broek aan, tattoo's on display, lekker anders dan de anderen. En daardoor opvallend. Birds. Ik heb moeten wennen toen ik het de eerste keer hoorde. Maar hoe vaker ik het nummer hoorde hoe mooier ik het ging vinden. Er zit ook zo'n mooie golfbeweging in de melodie. Net alsof je de vogels hoort vliegen. Anouk heeft het prima gedaan. Toch een 9e plaats bereikt! Mooi zo!
 

Geen opmerkingen: