maandag 16 september 2013

Van afknappen naar opknappen.....

credits hier

Het afknappen is klaar, het opknappen kan beginnen! Elk frummeltje oud behang is eraf. Ook achter alle kasten! Jan heeft afgelopen weekend in etappes meegeholpen met de kasten verslepen. Eerst alles eruit. Rommel overal! Achter de kasten lag 18 jaar aan stof! Ajjjj. Het frist er wel weer lekker van op allemaal. Behang erachter afgeschrapt. Troep opgeruimd. Drie van de vier kasten zijn uitgezocht. Overjarige flesjes parfum, die nu toch na 30 jaar wel erg chemisch bleken te ruiken, zijn weggegooid. Dat wil je niet achter je oren hebben zitten! :-) Het ruimt weer allemaal lekker op! Weg ermee! Maar één kast is nog niet gedaan. Rara, welke nog niet? ;-) Juist, die van Jan is de dans weer ontsprongen! Grrrr. Hij kan niet van zijn spullen af. Wat zou dat toch zijn?
In ieder geval zijn de muren nu kaal. Gisteravond heb ik nog wat gaatjes in het plafond, waar de gordijnrail heeft gehangen, op staan vullen. Bij gebrek aan Knauf heb ik daar tandpasta voor gebruikt. Had dat ooit eens gelezen ergens. Ging prima. Kon de hele nacht lekker indrogen.
En vanmorgen om 8 uur stond ik al te witten. Hmmm, ben er geen fan van. Het is dat het moest, maar anders...Ik begin het al aardig in mijn schouderbladen te voelen nu. Dat wordt spierpijn! En misschien moet het nog een keertje gebeuren. Eerst maar eens kijken hoe dit opdroogt. Op de emmer stond dat het superdekkend zou zijn. Dan is één laag toch wel genoeg??
Nu ben ik even vrij. Donderdag kan ik het behang gaan halen. Zaterdag ga ik beginnen! Spannend!

Vanmiddag ga ik met mijn moeder naar het ziekenhuis. Ze wordt geopereerd aan staar. En dat is wel nodig ook. Ze loopt al jaren met klachten bij de oogarts dat ze niet goed kan zien en lezen. En elke keer zeiden ze maar weer dat de staar nog niet 'rijp' was.... Intussen viel me al op dat ze kleuren niet goed kon zien. Dacht zij dat het grijs was, bleek het groen te zijn. Lezen ging slecht. Borden langs de weg kon ze pas op het laatste moment lezen. Is ook niet echt prettig als je nog auto rijdt!
Maar nu kreeg ze een andere oogarts en die had een hele andere kijk erop. Heeft u er problemen mee, dan gaan we gewoon opereren! Mooi zo! Er zal een wereld voor haar opengaan! Ook al ziet ze er best een beetje tegenop. Nou, een beetje...... :-) Komt goed, hoor, mam!
Bovenstaande scrap heb ik voor een wedstrijdje gemaakt en ik heb er de 'challenge owner's choice' prijs mee gewonnen.

Geen opmerkingen: