donderdag 26 september 2013

Nu de boel aankleden.....

Klaar! Het behang zit strak tegen de muren! Ook weer gebeurd! Ben blij toe...Mijn nek, rug en knietjes zijn het met me eens. Je wordt ouder mama, geef het maar toe! Ik weet nu wel dat ik geen ster ben in werken met een stanleymes, hihi. Of ik snij de behangspatel die ik van Nico had geleend aan gort. Of ik doe te lang met een mesje en stroop het hele behang op. Ach. Beetje extra lijm erop en niemand die het ziet! Toch? Het luistert niet zo nauw.... :-p
Volgens mijn moeder, die heel wat behangen heeft in haar leven, heb ik het keurig netjes gedaan. Bedankt voor het compliment, mam! :-)
Nu kunnen we de boel gaan aankleden. En aangezien ik al steeds vragen kreeg van hoe het nou gaat worden, heb ik er maar even een soort scrap van gemaakt. Behalve het bed, het kastje en de wanddecoratie is alles al in huis. Dit weekend staat in het teken van de hanglamp inkorten en alvast ophangen, het rolgordijn smaller maken en ophangen en de roe voor de velourse gordijnen monteren.
De bedlampjes kunnen nog niet opgehangen worden. Eerst moet het bed geleverd zijn, zodat we kunnen bepalen waar ze moeten komen. Dan zijn we er nog niet want ik weet nog niet HOE ze aan de muur gehangen moeten worden. Er is nergens een inkeping voor de stroomdraad. Ajjj. Dan hadden we dus vantevoren twee geulen in de muur moeten frezen....Er moet een andere oplossing zijn. En die is er ook wel. Er moet iets van een hoofdbord achter het bed komen waarop ze dan geschroefd kunnen worden met de bedrading erachter. Dan is dat stopcontact ook gelijk uit het zicht! Maar dat duurt dus nog wel even. Eerst dit weekend maar eens aan de slag.....
Het behang is 's avonds erg leuk, joh. Als het licht erop valt schittert het aan alle kanten door de glittertjes. Lekker een beetje bling bling!
Nou, ik ga eens met het eten verder. Had Mariska beloofd dat we vanavond rosti rondjes zouden eten. Ik heb geen tijd gehad om boodschappen te halen dus ik heb ze zelf gemaakt. Heel makkelijk. Geraspte aardappels, een uitje, knoflook, peterselie, beetje zout en peper en flink wat pikante paprikapoeder. Hoopjes maken en goed uitwringen want het is nogal nattig aan het begin.
Lekker met pittig gemarineerde schouderkarbonade uit de oven en appelmoes.

1 opmerking:

Suzanne zei

Looking good Ineke!! Nice combination of colours- bit retro in style I think. Come and help me do mine next then!!!!! Soon be time for us to have our yearly trip to
the Christmas Show - keep an eye out for it? xxx