donderdag 19 augustus 2010

JJ Music House


"Tante Ineke, u moet echt eens mee naar het JJ Music House, hoor, dat is echt iets voor u". Aldus neef Thierry. Thierry speelt gitaar en hij oefent wel eens op bovenstaande locatie. Die is daar speciaal voor. Ze hebben, geloof ik, 4 oefenhokken waar je in kunt pluggen op de apparatuur die er voorradig is. Maar op woensdagavond is het de jamsessie avond! En daar zijn Mariska en ik gisteravond dus naartoe geweest. (zij was er al eens geweest). En ik was voorbereid. Ik had mijn oordoppen mee! (niet eens gebruikt trouwens) Op het podium stonden steeds iets van 6 man. Een drummer, eentje die keyboard speelde, een djembé speler en meestal zo'n 3 gitaristen. In wisselende samenstelling. Een van de gitaren geeft dan een riedel weg en de rest verzint daar iets bij. Nou, dat vind ik zo knap! Dan moet je toch wel heel muzikaal zijn. Elke keer weer klopte het. Echte muziek! Dan weer muziek met een gitaarsolo à la 'Muse' (op dit moment mijn favoriete band), dan weer een lekker bluesnummer waarbij er ineens een zangeres het podium opsprong en zomaar wat zong. Alsof het nummer dat ze speelden al bestaande muziek was. Je kon ook echt zien dat ze er lol in hadden. Ze stonden echt te genieten. Ok, het was wel hard! :-) Twee keer roken we een schroeilucht maar we zagen geen rook. Ik denk dat er wat draadjes van de apparatuur doorgebrand zijn...?
Maar ik heb in ieder geval een hele leuke avond gehad! Ik kan me best voorstellen dat Mariska dit veel en veel leuker vindt om naartoe te gaan dan naar een of andere disco. Nou, mijn zegen heeft ze! En ik denk dat ook ik er nog wel eens zal komen in de toekomst.

Geen opmerkingen: