donderdag 26 augustus 2010

Welkom in de digitale wereld...


credits: paper....OU hurray summer free
elements....Marzena

Weer een stapje verder in de digitale wereld...Ik word nog helemaal digivaardig! Alhoewel...ik ben nu toch even gestrand. Gisteren kwamen de laatste twee pakjes binnen: de kabels en de Ziggo Module en smartcard. Ik kon weer even verder! De module en de smartcard waren geen probleem. Ut spul in de tv en activeren op de Ziggo site. Easy peasy. Nu hebben we iets van 280 kanalen. Maar dat is alleen de eerste tijd. Daarna hebben we gewoon het basispakket. Geen toeters en geen bellen.
Wat ik ook erg handig vind is de digitale tv-gids. Wat ik juist heel ONhandig vind is dat er geen uitgebreide handleiding bij de tv zit. Tegenwoordig moet je alles op de tv zelf lezen. Tenminste dat is bij de Sony zo. Klein minpuntje toch wel. Maar het beeld zelf is prachtig!
De DVD heb ik ook weer met een nieuwe kabel aangesloten. Dat moest wel want deze tv heeft geen SVideo ingang meer. Dus werd het scart/scart. Tja, en die stekker paste niet door het gaatje van het radiomeubel...Ik heb dus met een kartelmes (laat Jan het niet horen! :-P ) één van de gaten groter staan zagen. En wat een stof achter dat meubel! Ohhhhh. Dat wil je niet weten! :-)
Maar ook de DVD werkt weer als een tierelier. Nu alleen de mediaplayer nog... En dat is een struikelblok geworden. Hij moet aangesloten worden op het netwerk. Maar hier beneden is er maar 1 ethernetaansluiting. Dus als ik de mediaplayer erop aansluit, dan heb ik geen internet op mijn computer en vice versa. Daar moet dus iets van een ethernetswitch komen. Ik ben ook nog vergeten een HDMI-kabeltje te bestellen. Die heb ik ook nog nodig om het spul aantesluiten. Zaterdag maar weer even op pad! Ik word alweer helemaal ongeduldig! :-)

Geen opmerkingen: